۱۰ چیزی که مردها از زنشان می‌خواهند

این موضوع که رابطه جنسی برای مردها بسیار اهمیت دارد بر کسی پوشیده نیست. مردها معمولاً اعتراف می‌کنند که رابطه جنسی اولین چیزی است که از همسرشان می‌خواهند و مطالعات نیز نشان داده است که مردها نیاز جنسی بیشتری نسبت به خانم‌ها دارند. اما علاوه بر نیاز جنسی مردها نیازها و خواسته‌های دیگری نیز در ازدواج و رابطه عاطفی دارند که معمولاً به صورت مستقیم به همسرشان نمی‌گویند و در موردش صحبت نمی‌کنند.

به طور مثال مردها نوعی احساس مسئولیت نسبت به زنشان دارند که خود را موظف می‌دانند باید او را از لحاظ مالی تأمین کنند، حتی اگر همسرشان نیز درآمد بیشتری داشته باشد یا هر دو با یکدیگر مخارج خانه را پرداخت کنند. این مثال و موارد مشابه باعث ایجاد فشارهایی می‌شود که بر رابطه تأثیر می‌گذارد. از این رو درک دنیای درون یک مرد و چیزهایی که مردها از همسرشان می‌خواهند می‌تواند در ارتقای زندگی مشترک کمک کننده باشد.

خواسته‌های مردها از همسرشان

مهربانی

علاوه بر رابطه جنسی که از اهمیت بالایی برای یک مرد برخوردار است، بسیاری از مردان دوست دارند که به آن‌ها محبت شود. گرفتن دست همسرتان، یک پیام عاشقانه، ماساژ دادن یا هر عمل دیگری که از روی محبت و مهربانی باشد به دل همسرتان می‌نشیند. از روش‌های مختلفی استفاده کنید تا به همسرتان نشان دهید که چقدر به او اهمیت می‌دهید. روش‌های ساده مانند این که به او بگویید چقدر دوستش دارید، یا مواقعی که دچار تردید شده او را سرحال بیاورید یا اگر اشتباهی مرتکب شدید از او عذرخواهی کنید.

به توانایی‌هایش باور داشته باشید

بسیاری از مردان بر این باورند که حمایت و تأمین کسی که دوستش دارند مهم است. به همسرتان نشان دهید که به استعدادها و مهارت‌های او باور دارید و او را حمایت می‌کنید. به او این حس را دهید که او فردی بالغ است و هرگز با او مانند یک کودک رفتار نکنید. به او اجازه دهید که بعضی کارها را به تنهایی انجام دهد؛ به طور مثال مسئولیت مسیریابی سفر بعدی را به او بسپارید. چیزهایی کوچکی مانند مثال گفته شده باعث ایجاد اعتماد میان شما شده و به او احساس مسئولیت در رابطه می‌دهد.

درک

بسیاری از مردان دوست دارند که شما آن‌ها را بفهمید و درک کنید و مطالعات نیز نشان داده است که احساس فهمیده شدن در کیفیت رابطه بسیار تأثیرگذار است. مردها معمولاً بیشتر منطقی هستند و تمایل به حل مسئله دارند، اما زن‌ها بیشتر عاطفی هستند و با احساساتشان در تماس‌اند. این موضوع باعث می‌شود که در رابطه‌ی مرد و زن تعادلی از منطق و احساسات ایجاد شود.

یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید به یکدیگر نشان دهید که همدیگر را درک می‌کنید این است که هر روز متعهد شوید که باهم صحبت کنید و به مدت تقریباً ۲۰ دقیقه یک تمرین گفت و گو داشته و از یکدیگر سؤالات مثبت بپرسید. این گفت و گو می‌تواند شامل این مضامین باشید که چه چیزی باعث جذب شما به یکدیگر می‌شود، خاطره‌ی یک روز عاشقانه‌ای که با هم داشتید یا این که همسرتان از چه چیزهایی خوشش می‌آید.

تأیید و قدردانی

یکی دیگر از چیزهایی که مردها از زنشان می‌خواهند تأیید و قدردانی است. از همسرتان تعریف کنید اما این کار را در جای مناسب و به اندازه انجام دهید؛ به طور مثال:

  • او را در آغوش بگیرید و به او بگویید که شخصیت او را تحسین می‌کنید.
  • از او برای سخت کار کردن و تلاش‌هایش تشکر کنید.
  • به همسرتان بگویید که با این لباس خوش قیافه شده است.
  • از او بابت مراقبت از خانواده تشکر کنید.

مردان از رابطه عاطفی چه می ‌خواهند

پذیرش

همه ما دوست داریم که آن طور که هستیم مورد پذیرش قرار بگیریم و زمانی که دیگران سعی می‌کنند ما را تغییر دهند ناراحت می‌شویم. این موضوع برای مردها حتی مهم‌تر است و زمانی که همسرشان سعی در تغییر آن‌ها دارد بسیار ناراحت و عصبانی می‌شوند. تلاش برای تغییر موضوعاتی که مرتبط با امنیت و سلامت آن‌ها باشد قابل درک است اما بهتر است که در مورد مسائل سطحی‌تر همسرتان را همان طور که هست بپذیرید.

شما می‌توانید از روش‌های مختلفی به همسرتان نشان دهید که او را همان طور که هست قبول دارید؛ به طور مثال:

  • بپذیرید که در بحث و مشاجره ممکن است به اتفاق نظر نرسید.
  • با این موضوع که ممکن است با همرستان فرق داشته باشید کنار بیایید.
  • یاد بگیرید که بتوانید خودتان را همان طور که هستید بپذیرید تا بتوانید همسرتان را نیز بپذیرید.
  • بپذیرید که ممکن است نظرتان در خصوص مسائل مذهبی، سیاسی و … با همسرتان فرق داشته باشد.
  • در حالی که از ضعف‌ها و نقاط منفی همسرتان آگاه هستید، او را دوست داشته باشید.

گاهی کم‌‌تر صحبت کنند

زمانی که شوهرتان خسته یا درگیر یک پروژه است یا حتی به صورت کلی حوصله‌ی حرف زدن ندارد او را وادار به صحبت کردن نکنید. زن‌ها می‌توانند گاهی اوقات بسیار پرحرف باشند. بهتر است که اگر می‌‌خواهید با همسرتان صحبت کنید زمان مناسبی را انتخاب کنید‌. شما همچنین می‌توانید در مورد احساساتتان با دوستان یا اعضای خانواده خود صحبت کنید یا روش‌های دیگر نظیر نوشتن را برای ابراز خود به کار گیرید.

این موضوع به این معنی نیست که با همسرتان صحبت نکنید. صحبت و گفت و گو در رابطه بسیار مهم است اما زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. اگر او مشغول است زمان دیگری را برای صحبت در نظر بگیرید.

احترام

یکی دیگر از خواسته‌های مردها از زنشان احترام است که رکن اصلی یک ازدواج موفق به حساب می‌آید. یکی از بهترین راه‌هایی که یک زن می‌تواند عشق و احترامش را به همسرش نشان دهد به این شکل است که زمانی که شوهرش در حال صحبت کردن است به او گوش دهد و حرف او را قطع نکند. علاوه بر این مورد شما می‌توانید احترام خود را به این شکل به همسرتان نشان دهید:

  • در مورد عقاید و باورهایش نظر منفی ندهید.
  • در مورد برنامه‌های آینده‌اش با ملاحظه نظر دهید.
  • به صورت کلی در خصوص خواسته‌ها و نیازهایش محتاط، قدردان و مثبت باشید.
  • زمانی که با او موافق نیستید از شانه بالا انداختن یا چرخش چشم‌هایتان اجتناب کنید.

زمان آزاد

تقریباً هر مردی دوست دارد که زمان‌هایی را برای خودش داشته و تنها باشد تا دوباره انرژی از دست رفته خود را باز یابد و دوباره با دنیای خارج ارتباط برقرار کند. وقتی که همسرتان از سر کار باز می‌گردد می‌توانید با کم‌تر حرف زدن یا سؤال پرسیدن به او فضا بدهید.

زمانی که او در خانه است، برنامه‌های زیادی برای او نچینید و اجازه دهید که بتواند زمان آزاد برای خودش داشته باشد.

اعتماد

یکی دیگر از خواسته‌های مردها از زنشان اعتماد است که برای موفق بودن یک رابطه حیاتی است. زوج‌ها با صادق بودن با یکدیگر، گفت و گوهای مکرر و یادگیری بحث و مشاجره منصفانه باعث به وجود آمدن اعتماد در رابطه می‌شوند. اعتماد در رابطه سریع اتفاق نمی‌افتد و با گذشت زمان و به مرور ایجاد می‌شود. با گذشت زمان شما یاد می‌گیرید که بر سر قول‌هایتان بمانید، خود واقعی‌تان باشید و نشان دهید که چه میزان یکدیگر را تحسین می‌کنید.

اگر فکر می‌کنید که به همسرتان اعتماد ندارید، به مشاوره خانواده مراجعه کنید و خودتان را درگیر جاسوسی یا خیانت نکنید.

دوستی و همراهی

علاوه بر عشق در زندگی مشترک، شما باید دوست همسرتان نیز باشید که ایجاد و حفظ این موضوع نیازمند گذراندن وقت با یکدیگر و داشتن تجربیات مشترک است. علاوه بر آن لازم است که شما مواظب نحوه‌ی حرف زدنتان با هم باشید، از یکدیگر سوء استفاده نکنید و برای رضایت طرف مقابل از خود گذشتگی نشان دهید. تمرین کنید که با مهربانی با همسرتان صحبت کنید و قدردانی خود را به او نشان دهید.

تلفن کلینیک روانشناسی

5/5 - (1 امتیاز)