اگر خیانت دیدیم چه کنیم

برخورد با خیانت شوهر

یکی از مشکلاتی که در زندگی زناشویی ممکن است با آن مواجه شوید، خیانت شوهر است که احساسات منفی و تلخی را برای زن ایجاد می‌کند. به طور مشخص و دقیق نمی‌توان گفت که پاسخ و برخورد با خیانت شوهر چه باید باشد، اما بهترین راه ممکن صحبت کردن است.

اگر قصد دارید که در رابطه با همسرتان بمانید، باید تعابیر لازم برای محافظت از خود را در آینده داشته باشید تا دوباره در معرض آسیب این چنینی قرار نگیرید.

برای اینکه بتوانید بهترین و صحیح‌ترین تصمیم را بگیرید، می‌توانید به مشاوران متخصص که در این زمینه تحصیل کرده‌اند مراجعه کنید. مجموعه‌ای که ما به شما توصیه می‌کنیم سرای مشاور است که به صورت غیر حضوری هم می‌توانید از تجارب آنها بهره بگیرید و بتوانید راه درست را در این زمینه انتخاب کنید.

در برخورد با خیانت شوهر این کارها را انجام ندهید.

۱٫ خودتان را سرزنش نکنید.

در شرایط مختلف دلایلی که شوهرتان برای خیانت بازگو می‌کند، امکان دارد برای شما دلیلی روشن و منطقی نباشد. این آشفتگی و ناراحتی باعث می‌شود که عزت نفس شما پایین بیاید و در نهایت این عمل از شما سر بزند که خودتان را سرزنش و به یکسری‌ از اشتباهات فکر کنید. افکاری مثل اینکه شما از همسرتان دور شده‌اید، یا اینکه در زمان‌های مختلف با او خوش برخورد نبوده‌اید، فکر کنید که زمان کافی برای رابطه با همسرتان نداشته‌اید. این را بدانید هیچ یک از این کارها نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای خیانت مردان باشند. و هیچگاه به خاطر اشتباه همسرتان نباید خودتان را مقصر بدانید و سرزنش کنید.

۲٫ به معشوق شوهرتان فکر نکنید.

یکی از اشتباهات رایج از طرف زنان این است که صد‌ها سؤال درباره زنی که با همسرشان وارد رابطه شده در ذهنشان ایجاد می‌شود. فکر کردن به این موضوع می‌تواند شدیدا آسیب‌زا باشد و فرد را تا مرز دیوانگی بکشاند.

گاهی ساعت‌ها به دنبال آن هستید تا بیشتر درباره قیافه، ویژگی، رفتار و خیلی چیز‌های دیگر درباره معشوقه همسرتان اطلاعات کسب کنید؛ چرا که فکر می‌کنید دانستن تمامی اطلاعات شخص به شما کمک می‌کند تا به مشکل در رابطه خود با همسرتان پی ببرید، اما این کار هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

۳٫ دلایل خیانت همسرتان را منطقی جلوه ندهید

گاهی اوقات زنان به دنبال دلیل قانع کننده و منطقی برای خیانت شوهرشان می‌گردند تا بتوانند خود را آرام یا به جلوگیری از خیانت بعدی کمک کنند، اما این کار اشتباه است؛ زیرا هیچ دلیل قانع‌کننده و منطقی برای خیانت شوهر وجود ندارد و در نهایت این کار بسیار بیهوده است.

۴٫ خیانت همسرتان را جار نزنید

گاهی اوقات این امکان وجود دارد که از فرط عصبانیت و ناراحتی بخواهید به تمامی اعضای خانواده و دوستانتان در خصوص احساستان صحبت کنید. این کار نیز اشتباه است، چرا که اگر زمانی دوباره با شوهر خود قصد ادامه رابطه را داشتید، دیگر هرگز نمی‌توانید در چشم این افراد نگاه کنید. به جای فاش کردن رابطه خود در کنار دیگران بهترین راهکار این است که برای کمک و تلاش برای ادامه رابطه از افراد متخصصی که در این زمینه تحصیل کرده اند راهنمایی بگیرید تا به کمک آنان این مسائل را برطرف کنید.

۵٫ به قضاوت دیگران اهمیت ندهید.

از بابت اینکه دیگران از خیانت شوهر خبر دارند و احتمال اینکه درباره شما چه فکری می‌کنند، ناراحت نباشید و خیلی به این موضوع اهمیت ندهید. در حالی که بعضی افراد می‌توانند راهکارهای خوبی ارائه دهند، بیشتر افراد در جایگاهی نیستند که به نظراتشان بها بدهید.

 

۶٫ قبل از هرکاری خوب فکر کنید.

گاهی اوقات زنان در همان لحظه که متوجه خیانت شوهر خود می‌شوند، قصد می‌کنند که او را از خانه بیرون کنند، اما بهتر است که درباره برخورد خود با با خیانت شوهر بیشتر فکر کنید و تصمیم درست‌تری بگیرید. شما می‌توانید مدتی دور از همسرتان باشید، اما به شوهرتان درباره طلاق چیزی نگویید و این کلمه را بر زبان نیاورید. به خودتان زمان بدهید تا بهترین تصمیم را بگیرید که بعد از آن از تصمیمی که گرفته‌اید، پشیمان نشوید.

در مقابل خیانت شوهر چه عکس العملی نشان دهیم؟

۱٫ خواسته‌های خود را مطرح کنید.

برای اینکه با همسرتان رابطه را ادامه دهید و درباره تداوم رابطه با او صحبت کنید‌ درباره چیزی که از شوهرتان می‌خواهید، فکر کنید و سپس آن را به همسرتان بگویید. فقط درباره خیانت صحبت نکنید. در عوض خواسته‌های خود را مطرح کنید تا همسرتان بداند چه انتظاراتی در ادامه رابطه از او دارید.

 ۲. به شوهرتان زمان بدهید.

اگر زمانی احساس کردید که بلافاصله بعد از خیانت شوهر، او را به طور کامل بخشیده‌اید، اشتباه فکر می‌کنید؛ چون که زمان بسیاری طول می‌کشد تا دوباره بتوانید مانند قبل احساس اعتماد و محبت نسبت به شوهرتان داشته باشید و به مرحله فراموش کردن خیانت همسر برسید. این امر بسیار طبیعی است و در تمامی خانم‌ها وجود دارد، اما اگر بخواهید کار‌هایتان را با عجله و سرعت پیش ببرید ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید.

۳. به همسرتان بگویید چه احساسی دارید.

از کاری که همسرتان با شما کرده بگویید. از کارهایی مثل عصبانیت، رنجش و دردی که شوهرتان به شما وارد کرده صحبت کنید، طوری رفتار نکنید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و خیانت او بسیار بی ارزش و بی اهمیت است. بگذارید او از درد کشیدن شما اطلاع داشته باشد. این امکان وجود دارد که شما از بیان کردن احساسات واقعی خود ترس یا خجالت داشته باشید، اما بهترین کار این است که شوهرتان از کاری که کرده است خبر داشته باشد.

۴. سوالات خود را از همسرتان بپرسید.

در برخورد با خیانت شوهر سوالات زیادی ذهن شما را درگیر می‌کند و شما در این گونه مواقع بعد از ارتباط با همسر خود می‌خواهید، پاسخ این سوالات را پیدا کنید. چند بار و چه زمانی این اتفاق افتاده است؟ چه کسی شروع کننده رابطه بوده است؟ اما برای اینکه رابطه شما ادامه داشته باشد، بهترین کار این است که درباره برخی از جزئیات چیزی ندانید.

۵. به حرف همسرتان گوش دهید.

گاهی اوقات مهم‌ترین کار گوش کردن به صحبت‌های همسرتان است. از او بخواهید که درباره نیازها و خواسته‌هایش صحبت کند و به شما بگوید که چه چیزی باعث خیانتش به شما شده است.

۶. تعاملات خود را هر روز بهبود ببخشید.

زمانی که در زندگی مشترک شما و شوهرتان برای بهبودی رابطه تلاش ‌می‌کنید، باید از صادق بودن او نیز اطمینان داشته باشید. به طور منظم و صحیح با یکدیگر صحبت کنید و از پرخاشگری خودداری نمایید که این کارها بهترین راه برای ادامه زندگی مشترک است.

مرور برخورد با خیانت شوهر

همانطور که در ابتدای متن گفته شد بدترین اتفاق برای زندگی هر فردی خیانت شوهر یا همسر است. در این شرایط درست‌ترین و قطعی‌ترین رفتار توصیه نشده است، اما روش صحیح در این‌گونه مواقع این است که با شوهر خود ارتباط برقرار کنید و به حرف‌های او گوش دهید. اگر به فکر ادامه رابطه هستید سعی کنید، به شوهر خود زمان بدهید و در رابطه با خیانت او و خواسته‌هایی که هر دو نفر از یکدیگر دارید صحبت کنید. برای اینکه از اطلاعات بیشتری بهره ببرید و یا از متخصصین مجرب برای ادامه زندگی خود کمک بگیرید، می‌توانید از روانشناسان خبره خانواده سرای مشاور کمک بگیرید.
تلفن کلینیک روانشناسی

4.8/5 - (5 امتیاز)