مشاوره خانواده تلفنی

اعتماد بین زن و شوهر

اهمیت اعتماد بین زن و شوهر

اعتماد بین زن و شوهر در زندگی زناشویی از اهمیت بالایی برخوردار است. اعتماد منجر به عشق و علاقه بیشتر بین زوجین می‌شود و بنیان زندگی زناشویی را استحکام می‌بخشد. حال اگر این اعتماد خواسته یا ناخواسته از بین برود منجر به شک و بدبینی در بین زوجین می‌شود و این قضیه منجر به سردی روابط خانوادگی و زندگی زناشویی می‌شود و نهاد خانواده دچار تزلزل می‌شود. شک و بی‌اعتمادی بین زوجین چه برای کسی که کنترل می‌کند و چه برای کسی که کنترل می‌شود خوشایند نیست و در این زمینه هر دو طرف آسیب می‌بینند و رنج می‌برند.
خواه‌ناخواه عدم اعتماد بین زن و شوهر باعث این موضوع می‌شود که سردی روابط حکم‌فرما شده و این قضیه را از یکدیگر پنهان می‌کنند و حتی شک به همسر خود را عنوان نمی‌کنند و در مورد این مسئله با یکدیگر صحبت نمی‌کنند. این قضیه باعث می‌شود روابط به‌مرور زمان بدتر شده و اختلافات بیشتر و شدیدتر خواهد شد که این قضیه منجر به بروز طلاق عاطفی یا طلاق قانونی در بین زوجین می‌شود که تبعات ناخوشایندی برای هریک از زوجین به‌تنهایی و فرزندان آن‌ها خواهد داشت.

  • اینکه چرا بی‌اعتمادی به وجود آمده؟
  • آیا دلیل کافی برای شک وجود دارد؟
  • چرا باید همسرم رو کنترل کنم؟
  • چه احساسی دارم وقتی‌که همسرم رو کنترل می‌کنم؟
  • چه اقدامی برای از بین رفتن این مشکلات کردم؟

مرکز مشاوره خانواده (تلفنی، آنلاین) در مورد اعتماد بین زوجین

گاهی اوقات دلیلی برای بی‌اعتمادی در بین زوجین وجود ندارد و فقط برحسب احتمالات بدون دلایل منطقی است. تمام این‌ها مواردی است که نیاز به ریشه‌یابی و کمک گرفتن از روانشناس در این زمینه وجود دارد.


از این مقالات نیز دیدن نمایید.

مشاوره خانواده

مشاوره ازدواج

روانشناسی کودک

مشاوره روانشناسی


برای مشاوره تلفنی سریع و آسان با متخصصین سرای مشاور می‌توانید با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۶۳۹ از سراسر کشور بدون پیش شماره تماس بگیرید.

شماره مرکز مشاوره

4.7/5 - (4 امتیاز)