مشاوره خانواده

چگونه در مورد بوی بد بدن و دهان همسر خود به او بگوییم؟

بسیاری از افراد نمی‌دانند چطور باید به عنوان مثال با بوی بد بدن و دهان همسر خود برخورد کنند و چه رفتاری داشته باشند تا باعث آزردگی او نشود. عدم رعایت بهداشت شخصی مسئله‌ای است که هم در سلامتی و هم در روابط بین فردی شخص مؤثر است و می‌تواند زندگی زناشویی و کیفیت رابطه زن و مرد را تحت تأثیر قرار دهد. در ادامه مطلب روش‌های برخورد با بوی بد بدن یا دهان همسر خود می‌پردازیم.

روش غیرمستقیم را امتحان کنید!

برخی افراد نمی‌دانند باید درباره بوی بد بدن یا دهان همسر خود به آنها بگویند یا خیر. آنها ممکن است به دلیل خجالت کشیدن، یا به خاطر اینکه مبادا همسرشان ناراحت شود آن را بیان نکنند اما واقعاً از بوی بد بدن و دهان همسر خود به ویژه هنگام ارتباط جنسی رنج بکشند. به مرور زمان ممکن است رابطه آنها به خاطر همین موضوع سرد شود و فرد تمایل خود را برای ارتباط صمیمی و نزدیک با همسر خود از دست بدهد. زوج‌هایی که به تازگی زندگی خود را شروع کرده‌اند بهتر است ابتدا در مورد بوی بد بدن و دهان همسر خود روش غیرمستقیم را انتخاب کنند و از تذکر مستقیم بپرهیزند. زیرا در ابتدای رابطه افراد نسبت به حرف‌ها و گفته‌های یکدیگر حساس هستند و گفتن مستقیم آن ممکن است موجب دلخوری و ناراحتی شود. به جای تذکر مستقیم می‌توانید برای او عطر هدیه بگیرید و به او بگویید دوست دارید هنگامی که با او هستید این عطر را بزند. همچنین می‌توانید یک سبد هدیه لوازم بهداشتی شامل عطر، اسپری، مسواک و خمیردندان، شامپو بدن، خوشبوکننده دهان و … برایش تهیه کنید و به او کادو بدهید. در این صورت نه تنها موجب دلخوری و ناراحتی همسرتان نمی‌شود، بلکه رعایت بهداشت نیز برایش اهمیت پیدا می‌کند و نسبت به آن ترغیب می‌شود.

بوی بد همسر

از رویکرد مستقیم استفاده کنید!

برخی افراد ممکن است پیام‌های غیرمستقیم را درک نکنند و متوجه منظور نهفته در آن نشوند. در این مواقع باید از پیام‌های مستقیم استفاده کنید و درباره بوی بد بدن و دهان همسر خود با او به صحبت و گفتگو بپردازید. البته انتقاد و صحبت درباره ویژگی‌های منفی همسر، آدابی دارد که حتماً باید به آن دقت کرد تا منجر به تحقیر فرد مقابل نشود. در ابتدا شما باید به زمان مناسب مطرح کردن این موضوع دقت کنید. زمانی را برای عنوان کردن بوی بد بدن و دهان همسر خود انتخاب کنید که هر دوی شما در آرامش هستید و حوصله کافی برای حرف زدن دارید. بهتر است قبل از صحبت درباره بوی بد بدن و دهان همسر خود، ویژگی‌های مثبت او را بیان و برای خوبی‌هایش از او تشکر کنید. در این صورت هم به همسرتان عزت نفس داده‌اید و هم مقاومت او را در پذیرش جنبه منفی خود پایین می‌آورید. بنابراین همسرتان متوجه خواهد شد نه تنها شما فقط جنبه‌های منفی وجود او را نمی‌بینید، بلکه به او احترام نیز می‌گذارید. سپس درباره اینکه بوی بد بدن و دهان همسر افراد ممکن است به رابطه زناشویی و رابطه کاری آنها صدمه بزند صحبت کنید و او را متوجه این قضیه کنید که دوست ندارید این اتفاق برای او و زندگی‌تان بیفتد. بدین ترتیب همسرتان با کمترین دلخوری آن را می‌پذیرد و سعی در برطرف کردن بوی بد بدن و دهان خود خواهد کرد. تلفن کلینیک روانشناسی

Rate this post