روی یکی کراش دارم چیکار کنم

روی یکی کراش دارم چیکار کنم

کراش داشتن معمولا به یک علاقه غیر عمیق اطلاق می‌شود. این احساس جالب می‌تواند همراه با شادمانی و هیجان باشد. ممکن است در طول روز به کراشتان فکر کنید و لبخند بر لبانتان بنشیند. وقتی روی کسی کراش دارید حتما برایتان مهم است بدانید که آیا این احساس دو طرفه است؟ ممکن است رفتارهای او را با خودتان زیر نظر بگیرید و با دوستانتان آن‌ها را تحلیل کنید. در بعضی شرایط ممکن است ندانید که در ادامه چه رفتاری با کراشتان باید داشته باشید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه بسته به شرایط با کراش خود رفتار مناسبی را در پیش بگیرید.

از رابطه با کراشتان چه هدفی را دنبال می‌کنید؟

از خودتان بپرسید که به دنبال چه هستید؟ آیا می‌خواهید با کراشتان وارد رابطه دوستی شوید؟ آیا او را برای یک رابطه کوتاه مدت در نظر دارید یا بلعکس برای آشنایی قبل از ازدواج؟ مهمترین مسئله این است که ابتدا با خودتان صادق باشید و بدانید به چه قصدی می‌خواهید ارتباطتان را با کراشتان جلو ببرید. دانستن این موضوع که احساستان چقدر منطقی است می‌تواند به شما در رسیدن به پاسخ کمک کند. اگر از لحاظ منطقی او را فردی مناسب برای رابطه نمی‌بینید ولی نمی‌توانید جلوی احساستان را بگیرید، بهتر است که به دنبال این جواب بگردید که چه چیزی در درون شما باعث این احساس شده است؟ معمولا ما به کسانی حس پیدا می‌کنیم که خواسته یا نیازی را در ما بر می‌انگیزند که خبر از مسئله‌ای حل نشده در کودکی‌مان می‌دهد. صحبت با روانشناس می‌تواند در رسیدن به پاسخ شما کمک کننده باشد.

ممکن است شما تنها به دنبال لذت کوتاه مدت باشید، در این صورت این که از لحاظ منطقی این فرد برای شما مناسب است یا خیر آنقدر مورد اهمیت نیست. البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که ممکن شما برای یک رابطه عمیق و طولانی مدت برنامه نداشته باشید، اما به مرور خودتان را در میان این نوع رابطه پیدا کنید.

روی یکی کراش دارم، چطور بفهمم اون چه حسی داره؟

شما هر چقدر هم بر رفتارهای او با خودتان تمرکز کنید یا به سیگنال‌ها و احساساتی که از او دریافت می‌کنید توجه کنید، تا زمانی که به طور مستقیم از زبان خودش نشنوید نمی‌توانید به درستی متوجه شوید که احساس او به شما چیست. پس بهتر است که بیش از این وقت و انرژی خود را هدر ندهید و موقعیتی برای مکالمه با او پیدا کنید. در ادامه به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید کراشتان را در جریان احساستان قرار دهید.

روی یکی کراش دارم، چطوری رفتار کنم؟

اگر به سوال قبلی می‌توانید پاسخ دهید می‌توانید وارد مرحله بعدی شده و با کراشتان صحبت کنید. یک زمان مناسب برای برقراری رابطه با او پیدا کنید. اگر برایتان سخت است که رو در رو صحبت کنید، به او به صورت متنی یا تلفنی پیامتان را برسانید. حال که می‌دانید به چه قصدی می‌خواهید ارتباطتان را ادامه دهید با او روراست باشید و به صورت مستقیم خواسته خودتان را مطرح کنید. به طور مثال:
«من از تو خوشم اومده و دوست دارم که بتونم ارتباط بیشتری داشته باشیم، نظر تو چیه؟»

اگر کسی که رویش کراش دارید دوستتان است می‌توانید او را به بیرون دعوت کنید و در یک موقعیت مناسب خودتان را به او نزدیک کنید، البته طوری که با توجه به شناختی که از او دارید، وارد حریم شخصی‌اش نشوید. شما می‌توانید دست او را بگیرید و علاقه خود را به او ابراز کنید.

جهت اطلاعات بیشتر به مقاله نحوه پیشنهاد دادن به دختر مراجعه کنید.

کراش یعنی چه

اگر کراشم متقابل نبود، چیکار کنم؟

در نظر داشته باشید که ممکن است فرد مورد نظر احساس متقابلی به شما نداشته باشد. این موضوع هرچند ناراحت کننده است اما باید احتمالش در نظر گرفته شود. بهتر است که این رد شدن را به خودتان نگیرید و احساس بدی نسبت به خودتان پیدا نکنید. این که از طرف او رد شده‌اید ممکن است دلایل متعددی داشته باشد که ذهنتان اصلا به آن‌ها خطور نکند. در این شرایط به خودتان مسلط باشید و از او تشکر کنید که او هم متقابلا با شما روراست بوده و احساساتش را در میان گذاشته است. در این شرایط به طور معمول شاید افراد، کمی ناراحت شوند و احساس بدی پیدا کنند، اما اگر بیش از اندازه ناراحت شده‌اید یا بسیار در این موقعیت قرار می‌گیرید، بهتر است که با یک روانشناس و مشاور در این خصوص صحبت کنید. شاید در شما مشکلاتی وجود دارد که ناراحتی ناشی از رد شدن را تشدید می‌کند.

در ادامه اگر در موقعیت‌هایی قرار گرفتید که همراه با او در جایی بودید، سعی کنید که مانند قبل باشید و رفتار دوستانه‌ای را در پیش بگیرید. ممکن است فرد مقابلتان در ادامه نظرش تغییر کند و به سمتتان بیاید، اما شما به این امید ادامه ندهید. رفتار مناسب این است که فکر تغییر یا بیشتر شدن رابطه‌تان را کنترل کرده و دیگر پر و بال بیشتری به آن ندهید.

روی یه پسری کراش دارم، چیکار کنم؟

در فرهنگ ما معمولا پیشنهاد دختر به پسر امری پسندیده به نظر نمی‌آید و عرف جامعه آن را رفتار درستی نمی‌پندارد. البته با تغییر نسل به نسل بسیاری از مسائلی که به عنوان عرف در نظر گرفته می‌شده تغییر کرده است. اگر روی پسری کراش دارید این موضوع به خودتان برمی‌گردد که چگونه رفتار کنید. اگر فکر می‌کنید که پیشنهاد شما به او کار درستی است و در ادامه قرار نیست احساس بدی پیدا کنید این کار را انجام دهید. اما اگر این کار را از روی ناچاری انجام می‌دهید و احساس خوبی ندارید بهتر است که احساستان را به روش دیگری مدیریت کنید. در ابتدا بهتر است بررسی کنید که دلایل شما برای بد دانستن این موضوع چیست؟ شاید دلایل شما منطقی نباشد که در این صورت بهتر است با یک روانشناس در این خصوص صحبت کنید و شرایط پیش آمده را بررسی کنید.

سخن آخر در خصوص مدیریت کراش داشتن

مهم‌ترین چیز این است که با خودتان و طرف مقابل صادق باشید و مسائل را به سادگی و راحت پیش ببرید. پیچیده کردن مسائل یا پنهان کردن واقعیت شاید به نظر برسد که نفع بیشتری برایتان داشته باشد، اما در نهایت به ضرر خودتان تمام می‌شود. در مجموعه سرای مشاور، روانشناسان و مشاوران متعدد برای کمک به شما حاضر بوده و شما می‌توانید به راحتی از خدمات ما بهره‌مند شوید. جهت ارتباط با مجموعه با شماره‌های قرار داده شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

تلفن کلینیک روانشناسی

4.8/5 - (6 امتیاز)