روانشناسی کودک مشاوره کودکان

مشاوره فرزند خواندگی

پدران و مادرانی که قصد دارند یک فرزند خوانده قبول کنند باید بسیار عاقلانه در این راه قدم بردارند. در واقع اصولی که برای تربیت فرزندان به کار برده می شود به طور کلی مشابه است و فرقی ندارد که فرزند متولد شده از خود مادر باشد یا فرزند خوانده او باشد اما برخورد با فرزند خوانده و مسائلی که می تواند در شرایط مختلف زندگی به وجود آید خانواده را مجاب می کند تا از مشاوره فرزند خواندگی بهره گیرند.

مشاوره فرزند خواندگی و برخورد با فرزند خوانده

روانشناسان معتقدند که نوع تربیت فرزنده خوانده ها، نحوه رفتار و برخورد با آن ها و بسیاری از مسائل دیگر، به طور مستقیم در شکل گیری شخصیت این کودکان نقش مهمی را ایفا می کند. در این میان مراجعه به روانشناس و بهره مندی از مشاوره فرزند خواندگی می تواند به والدین کمک کند تا آن ها بتوانند فرزند خوانده خود را بهتر تربیت کنند.

نحوه برخورد با فرزند خوانده نیز در طول زندگی با این کودکان بسیار مهم است. همیشه رفتار و تصمیمات والدین و کودکان به یکدیگر شبیه نیست و تفاهم وجود ندارد. اطلاع ازینکه بتوان در شرایط مختلف چگونه عمل کرد بسیار حائز اهمیت است.

مشاوره فرزند خواندگی

مشاوره فرزند خواندگی و آموزش صحیح محبت به کودک

باید توجه داشت محبت های افراطی به فرزند خوانده ها به دلیل اینکه آن ها ممکن است در شرایط متفاوتی نسبت به کودکان عادی باشند شخصیتی کامل و نرمال از او نخواهد ساخت. مشاوران به والدین تذکر خواهند داد که باید با فرزند خوانده خود بسیار طبیعی رفتار کنند و محبت های افراطی را کنار بگذارند.

مشاوره فرزند خواندگی و آموزش تربیت اصولی

در جلسه مشاوره فرزند خواندگی یک روانشناس تمامی اصول و قوانین تربیت صحیح کودک را به والدین گوشزد خواهد کرد. استفاده از توصیه های مشاور و خواندن کتاب هایی که در این رابطه به والدین معرفی می کند می تواند والدین را در بسیاری از موقعیت ها و دوران های چالش برانگیز زندگی یاری نماید.

تلفن کلینیک روانشناسی

5/5 - (2 امتیاز)