روانشناسی کودک مشاوره کودکان

از شیر گرفتن کودک

به طور کلی روانشناسان کودک معتقدند که فرآیند از شیر گرفتن کودک نباید یک‌دفعه صورت گیرد. اگر مادر بخواهد بدون داشتن هیچ‌گونه آمادگی از طرف خود و کودک و با روش های غیر اصولی کودک را از شیر بگیرد بدون شک این موضوع مشکل ساز خواهد شد. از شیر گرفتن کودک مانند هر کار دیگری دارای آداب و قوانین خاص خود می باشد که یک روانشناس کودک در این زمینه مادر را به بهترین شکل ممکن راهنمایی خواهد کرد.

از شیر گرفتن کودک به عوامل متفاوتی وابسته است و باید توجه ویژه ای به این موضوع شود چرا که شرایط روحی و جسمی مادر و کودک هر دو در این امر تأثیرگذار خواهد بود. جالب است بدانید که از شیر گرفتن کودک برای وی می تواند یک موقعیت بحرانی و استرس زا در نظر گرفته شود در نتیجه توجه به کودک در این زمان بسیار مورد اهمیت واقع خواهد شد.

مراجعه به مشاور و از شیر گرفتن کودک

بهترین روش از شیر گرفتن کودک داشتن یک جلسه مشاوره با روانشناس کودک است. او می تواند به طور کامل شیوه صحیح از شیر گرفتن کودک را به تدریج و بدون وارد آمدن هیچ‌گونه فشار یا آسیب روانی و جسمی به شما بیاموزد.

از شیر گرفتن کودک

برخی از روش های پیشنهادی روانشناسان برای از شیر گرفتن کودک

  • غذا دادن به کودک را شروع کنید و از میان وعده های مقوی، سالم و دوست داشتنی برای او استفاده کنید.
  • فواصل زمانی بین شیر دادن را برای کودک به تدریج و آرام آرام بیشتر کنید.
  • تا زمانی که کودک خودش برای شیر خوردن درخواستی نکرده است سعی کنید به او شیر ندهید.
  • زمان شیر خوردن کودک را به مرور کمتر کنید و مدت زیادی به او شیر ندهید.
  • سعی کنید هیچ‌گونه اضطراب یا نگرانی از بابت شیر دادن به کودک وارد نکنید.
  • زمان مناسبی را برای کودک جهت از شیر گرفتن او انتخاب کنید. هنگام بیماری کودک و یا شرایطی که او به شما نیاز بیشتری دارد برای از شیر گرفتن کودک اقدام نکنید.

تلفن کلینیک روانشناسی

5/5 - (2 امتیاز)