مشاوره جنسی

سرد مزاجی مردان

معیار و تعریف سرد مزاجی مردان

در ابتدا به تعریف علمی سرد مزاجی در مردان می‌پردازیم چرا که ممکن است با تعریف عامیانه از سرد مزاجی تعبیر نادرستی از آن داشته باشیم.
سرد مزاجی در مردان: هرگاه مردی که بیشتر از ۲۰ سال سن دارد و متأهل است با فاصله‌ی زمانی ۱۰ روز یا بیشتر خواستار رابطه‌ی زناشویی باشد به او سرد مزاج گفته می‌شود.

انواع بی میلی و دلایل آن

در این مقاله به بررسی انواع سرد مزاجی در مردان و علل آن می‌پردازیم. سرد مزاجی در مردان دارای ۲ نوع اولیه و ثانویه است.

سرد مزاجی اولیه:

در این نوع سرد مزاجی از همان ابتدای ازدواج مرد با فاصله زمانی زیاد مایل به برقراری رابطه‌ی زناشویی است.

مشاوره جنسی

سرد مزاجی ثانویه:

در این نوع مرد با گذشت زمان دچار کاهش میل جنسی شده ولی در ابتدای ازدواج مشکل خاصی وجود نداشته است.
کاهش میل جنسی در مردان ممکن است به‌صورت خفیف متوسط یا شدید نمایان شود در نوع شدید آن ممکن است به‌صورت کلی یا ماه‌ها مرد تمایلی برای برقراری رابطه نداشته باشد.

عوامل بی میلی در مردان

عوامل متعددی در کاهش میل جنسی در مردان نقش دارد که به‌عنوان مهم‌ترین عامل می‌توان به عواملی که به روان مردانه آسیب می‌زنند اشاره کرد. از جمله شغل نامناسب اضطراب و استرس مشغله‌ی فکری زیاد افسردگی مشکلات زندگی رابطه‌ی عاطفی و احساسی نابسامان با همسر است. یکی دیگر از عوامل مهم و تأثیر گذار کاهش هورمون مردانه (تستسترون) است. با بالا رفتن سن ترشح هورمون مردانه به تدریج کاهش پیدا می‌کند کاهش این هورمون تأثیر بسیاری بر کاهش میل جنسی در مردان دارد. در بعضی از موارد کاهش این هورمون سریع یا کند اتفاق می‌افتد. به‌عنوان سایر عوامل کاهش دهند ی میل جنسی در مردان می‌توان به داروها و وضعیت جسمانی و فیزیولوژیک مردان اشاره کرد. باید در نظر داشت که درمان کاهش میل جنسی در موارد ذکر شده باید تحت نظر پزشک متخصص انجام پذیرد.
شماره مرکز مشاوره

4.3/5 - (13 امتیاز)