مشاوره جنسی

مشکلات زناشویی

مشاوره با روانشناس متخصص مشکلات زناشویی

همان‌طور که برای تأمین سلامت جسم و روان خود باید اطلاعات و آگاهی کسب کنیم، لازم است در حوزه سلامت جنسی نیز اطلاعات موثقی دریافت کنیم و اثرات آن را بر زندگی زناشویی شاهد باشیم. افراد بالغ به دلایل مختلفی از جمله نداشتن آگاهی، ناتوانی های جسمانی، نداشتن مهارت، داشتن تجربه های منفی ناخوشایند، احساس کردن هیجان های منفی و باور به افکار قالبی اشتباه، در روابط عاطفی و عملکرد زناشویی خود دچار ضعف و نقص می‌شوند.

رابطه زناشویی به چهار مرحله تفکیک می‌گردد:

  1. مرحله میل و تحریک
  2. برانگیختگی بدنی
  3. مقاربت یا آمیزش
  4. ارضای جنسی

اختلالات جنسی که در جوامع امروزی رایج هستند عبارت‌اند از: کم میلی جنسی، عدم تحریک و انگیختگی جنسی (اختلالات آمادگی در زنان، اختلال در ایجاد و حفظ نعوظ در مردان)، اختلال در آمیزش جنسی (اختلال در تجربه دخول، مقاربت های دردناک همراه با سردرد و دل درد در زنان) و اختلال در ارضا شدن (اختلال ارگاسم در زنان، اختلال های عدم انزال، انزال زودرس و انزال دیررس در مردان) و سایر مشکلات زناشویی و ارتباطی که علم روان شناسی برای آن‌ها مدل نظری و طرح درمانی دارند.

هر مشکلی در زندگی راه حلی دارد اما مشکلات جنسی و زناشویی از جمله مشکلاتی است که به سادگی با دیگران مطرح نمی‌شود و همین باعث می‌گردد که زوجین مدت ها باهم در فضایی سرد و بدون آرامش زندگی می‌کنند و از هم دورتر و دورتر می‌شوند. بسیاری از افرادی که دچار اختلالات جنسی می‌شوند برای حل مسائلشان اقدام مؤثری نمی‌کنند و با پیامدهایی روبه‌رو می‌شوند که عبارت‌اند از: کاهش اعتماد به نفس، عدم رضایتمندی از خود و زندگی، کاهش تمرکز و سطح عملکرد، کاهش آرامش و آسایش، افزایش مشاجرات زناشویی و یا فروپاشی خانواده، ورود اعتیاد به خانواده، روابط خارج چارچوب خانواده، تربیت نامطلوب فرزندان و … .

مشاوره جنسی

موانع رابطه جنسی طبیعی

بسیاری از زنان و مردان تحت تأثیر آداب سنتی، اعتقادات قدیمی، شرم و حیا، هیجان های ناپخته، راهنمایی های دوستان، فیلم های جنسی و … رابطه جنسی طبیعی که می‌توانند داشته باشند، مختل می‌کنند.

روان شناس مرکز مشاوره تلفنی سرای مشاور در تشخیص و درمان باورها و مقابله های زیر به مخاطبان کمک می‌کند:

  • اعتقاداتی که مرور آن‌ها باعث می‌شود زنان هرگز شروع کننده رابطه جنسی نباشند.
  • خستگی، پنهان کاری و کم میلی که باعث می‌شود زنان تظاهر به ارگاسم کنند.
  • خود ارضایی گناه است و افراد متأهل اصلاً نباید این کار را انجام دهند.
  • رابطه جنسی باید بی صدا و در تاریکی انجام شود و اگر خلاف این باشد گناه و شرم در پی دارد.
  • این مرد است که باید رابطه جنسی را آغاز کند و مراحل آن را تعیین کند.
  • زن و مرد باید همه‌ی حالت ها و همه روش های رابطه جنسی را اجرا کنند.
  • مرد و زن هر دو از رابطه جنسی لذت می‌برند پس باید دید مشابهی به آن داشته باشند.
  • هر مرد یا زنی باید مثل بازیگران فیلم های پورنو توان داشته باشند و همسرش نیز باید شرایط و تنوع مورد انتظار او را بپذیرد و حتماً باید رابطه‌ای چنان هیجان انگیز را اجرا کنند.

لازم است که افراد با اعتماد به علم روان شناسی مشکلات خود را با متخصص در میان بگذارند تا با تشخیص و تشخیص افتراقی مشکلات زناشویی زناشویی درمان مؤثری دریافت کنند. روان‌شناس علاوه بر شنیدن موقعیت زوجین، ارتباط باورهای غلط جنسی آن‌ها، ارتباط تداخلات جنسی زن و مرد با همدیگر، ارتباط بین میل جنسی به شریک و کارکرد جنسی آن‌ها، ارتباط برداشت های جنسی فرد و انتظارات، لجبازی ها و شخصیت حاصل شده از برخورد همسر را تعیین و تبیین می‌کند و در طرح درمان یکپارچه به همه‌ی این جزییات اهمیت می‌دهد و درمان را از چند جنبه موازی با هم پیش می‌برد.

شماره مرکز مشاوره

5/5 - (21 امتیاز)