عوارض رابطه از پشت

شوهرم رابطه مقعدی میخواد

خانم‌های متعددی را می‌بینیم که با بیان جمله شوهرم رابطه مقعدی میخواد، به نوعی واکنش و نگرانی درونی از برقراری این نوع رابطه جنسی با همسر خود بیان می‌کنند. هرچند که این سبک رابطه در علم پرشکی نیز توصیه نمی‌شود، اما آگاهی از معایب آن و آشنایی با روش‌های مناسب در صورت رضایت طرفین می‌تواند به ایجاد یک رابطه نرمال و ایده‌آل کمک کند.

رابطه مقعدی عمل قرار دادن آلت تناسلی یا انگشتان در مقعد برای رسیدن به لذت جنسی است. با انجام اقدامات احتیاطی مناسب، رابطه جنسی مقعدی می‌تواند بی‌خطر یا بهتر است بگوییم با خطرات کمتری همراه باشد.

در رابطه مقعدی یکسری عوارض متفاوتی نیز وجود دارد که ممکن است در رابطه جنسی واژینال یا دهانی وجود نداشته باشد. به عنوان مثال، مقعد به طور طبیعی نمی‌تواند خود را مرطوب کند تا ناراحتی و نگرانی‌های مربوط به اصطکاک، مانند آسیب‌های پوستی را کاهش دهد. در ادامه این مطلب از مجموعه سرای مشاور برخی از معایب و خطرات جدی رابطه جنسی مقعدی را برای شما بیان کنیم.

خطرات رابطه جنسی مقعدی چیست؟

اگر شما همواره با این موضوع ذهن خود را درگیر ساخته‌اید و مداوم جمله شوهرم رابطه مقعدی میخواد را تکرار می‌کنید و نمی‌دانید که چگونه او را متقاعد سازید، می‌توانید مهمترین مضرات برقراری رابطه مقعدی را برای او شرح دهید. مضراتی مثل:

۱٫    عفونت باکتریایی

مقعد برعکس واژن، هیچ مواد روان کننده‌ای به‌طور طبیعی از خود تولید نمی‌کند. از طرفی دیگر پوشش رکتوم هم از پوشش واژن به مراتب نازک‌تر است. عدم ترشح طبیعی در مقعد و همین‌طور بافت‌های نازک‌تر، خطر پارگی‌های ناشی از اصطکاک را در رکتوم افزایش می‌دهد. بعضی از این پارگی‌ها امکان دارد بسیار کوچک باشند.

مدفوع انسان به صورت طبیعی حاوی باکتری است، در هنگام خروج مدفوع از بدن فرد، این باکتری‌ها با زخم‌های کوچک رکتوم تماس پیدا می‌کنند و این امر می‌تواند موجب عفونت باکتریایی شود. قابل توجه است که این مسئله خطر آبسه مقعدی را به مراتب افزایش می‌دهد.

برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از برقرای رابطه مقعدی، فرد باید اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از پارگی پوست انجام دهد:

  • برای جلوگیری از پارگی توصیه می‌شود از روان کننده‌های مبتنی بر آب استفاده کنید.
  • در صورت برقرار کردن رابطه واژینال، کاندوم خود را تغییر دهید. با انجام این کار مانع از منتقل شدن سایر باکتری‌ها از مقعد به واژن خواهید شد.
  • اگر حین رابطه مقعدی احساس درد یا ناراحتی داشتید، حتما آن را متوقف کنید.
  • مورد استفاده قرار دادن اسپرم‌کش‌ها ممکن است خطر تحریک مقعد را به مراتب افزایش دهد؛ بنابراین در حین برقراری رابطه جنسی مقعدی بهتر است از آن‌ها استفاده نکنید.

 

۲٫    افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی

همان‌طور که در بالا بیان کردیم، رابطه مقعدی می‌تواند منجر به عفونت‌های باکتریایی شود، علاوه بر آن برقراری این رابطه می‌تواند خطر ابتلا به عفونت‌های مقاربتی (STIs) را به مراتب افزایش دهد. اگر همچنان به دنبال جمع‌آوری دلایل بیشتری برای این درگیری ذهنی خود هستید که شوهرم رابطه مقعدی میخواد و من نمی‌دانم باید چه کاری انجام دهم، از این خطر نیز او را آگاه کنید.

به عنوان مثال، احتمال پارگی پوست در طول رابطه مقعدی بسیار بیشتر از رابطه جنسی واژینال است. از این رو در رابطه مقعدی فرصت بیشتری برای انتقال یافتن بیماری‌های مقاربتی وجود دارد. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به کلامیدیا، سوزاک، هپاتیت، HIV و تبخال اشاره کرد.

همچنین توجه داشته باشید که بسیاری از بیماری‌های مقاربتی درمانی ندارند، بنابراین هنگامی که به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوید احتمال درمان آن‌ها کم است. حتی اگر احتمال رفع شدن آن وجود داشته باشد، زمان زیادی خواهد برد. احتمال انتقال HIV در رابطه مقعدی در مقایسه با سایر رابطه‌ها هم‌چون رابطه جنسی واژینال یا دهانی، بسیار بیشتر است.

برای به حداقل رساندن احتمال انتقال STI (بیماری‌های مقاربتی)، فرد باید در هنگام رابطه مقعدی از کاندوم استفاده کند. همین‌طور افراد باید به نوع روان کننده‌ای که استفاده می‌کنند توجه داشته باشند؛ زیرا روان‌کننده‌های روغنی مانند ژل نفتی می‌تواند به کاندوم‌های لاتکس آسیب برساند. روان کننده‌های مبتنی بر آب برای استفاده با کاندوم توصیه می‌شوند.

خوب است بدانید که کاندوم صد درصد در پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی موثر نیست. توصیه می‌شود افرادی که در معرض خطر HIV بوده مانند اشخاصی که با فردی که HIV دارد در رابطه هستند، از پروفیلاکسی یا PrEP استفاده کنند. پروفیلاکسی یا PrEP از جمله داروهایی هستند که خطر ابتلا به HIV را در فرد کاهش می‌دهند.

علت علاقه مردان به رابطه از پشت

۳٫    احتمال ابتلا به فیستول، یک عارضه نادر

در موارد بسیار نادر، امکان دارد پارگی در پوشش مقعد یا حتی راست روده به مراتب بزرگتر شود و متخصصان به آن شکاف یا پارگی بزرگ می‌گویند. گاهی اوقات، این پارگی آنقدر بزرگ می‌شود که از روده به قسمت‌های دیگر بدن گسترش پیدا می‌کند و پزشکان به آن فیستول می‌گویند. فیستول می‌تواند یک خطر جدی باشد؛ زیرا به مدفوع این اجازه را می‌دهد تا از روده به سایر نقاط بدن برود.

همان‌طور که قبل‌تر بیان کردیم مدفوع به طور طبیعی حاوی مقادیر قابل توجهی باکتری است، داشتن فیستول می‌تواند باکتری‌ها را به سایر قسمت‌های بدن وارد کرده و در نهایت منجر به عفونت و آسیب شود. پزشکان معمولا برای ترمیم فیستول جراحی را پیشنهاد می‌کنند.

فیستول یک عارضه نادر اما جدی ناشی از برقراری رابطه جنسی مقعدی است. به همین خاطر است که می‌گوییم از روان کننده‌های مناسب استفاده کرده  و در صورت بروز درد حتما رابطه را متوقف کنید. آیا باز هم ذهنتان مشغول موضوع شوهرم رابطه مقعدی میخواد و نمی‌دانید چگونه با این سبک رابطه کنار بیایید، می‌توانید، معایب فوق را برای او توضیح دهید و در انتها یک تصمیم آگاهانه و مشترک بگیرید.

آیا امکان باردار شدن پس از برقرای رابطه مقعدی وجود دارد؟

درواقع این امر که یک زن نمی‌تواند پس از برقراری رابطه مقعدی باردار شود کاملا غلط است. نمی‌توان گفت که شما بعد برقراری چنین رابطه جنسی با همسر خود هرگز باردار نخواهید شد‌‌؛ زیرا امکان دارد منی بعد از رابطه جنسی مقعدی وارد واژن شود. البته توجه داشته باشید که احتمال رخ دادن همچین اتفاقی بسیار کم بوده، اما غیر ممکن هم نیست.

توصیه می‌شود برای جلوگیری از بارداری، در هنگام برقراری رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید. اگر قصد برقراری رابطه واژینال را بعد از ارتباط مقعدی دارید، باید کاندوم خود را عوض کنید تا تماس با باکتری‌ها به حداقل برسد.

آیا ارتباط جنسی مقعدی خطرات بلندمدتی وجود دارد؟

استفاده از روان‌کننده کافی باید بی اختیاری مدفوع را در فرد کاهش دهد. برخی از افراد بر این باورند که رابطه مقعدی می‌تواند موجب کشیده شدن راست روده شود که این آسیب در نهایت منجر به بی اختیاری مدفوع می‌شود. در بیشتر موارد، کارشناسان پزشکی با این امر مخالف هستند.

با این حال، مجله آمریکایی Gastroenterology در سال ۲۰۱۶، در یک تحقیق رابطه جنسی ۴۱۷۰ بزرگسال را بررسی کرد. محققان از بزرگسالان پرسیدند که آیا تا به حال رابطه مقعدی و بی اختیاری مدفوع داشته‌اند یا خیر.

آنها دریافتند که ۳۷٫۳ درصد از زنان و ۴٫۵ درصد از مردان این سبک از رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند. همچنین آن‌ها دریافتند که میزان بی‌اختیاری مدفوع در مردان و زنانی که از ناحیه مقعد ارتباط جنسی داشتند در مقایسه با مردانی که هرگز جهت برقراری این رابطه اقدام نکرده بودند، بیشتر است. مردانی که رابطه مقعدی داشتند به مراتب بیشتر از زنان از بی اختیاری مدفوع رنج می‌بردند.

این مطالعه محققان را به این نتیجه رساند که ارتباط جدی‌ای میان بی اختیاری مدفوع و رابطه مقعدی وجود دارد. با این حال، بسیاری از کارشناسان از این مطالعه انتقاد کردند؛ زیرا افراد در این تحقیق سایر عوامل موثر در بی اختیاری مدفوع را ارزیابی نکرده بودند.

بنابراین، تایید کامل این مطالعه و نتایج آن برای پزشکان و محققان به عنوان شواهدی مبنی بر اینکه بی‌اختیاری مدفوع یک خطر واقعی و طولانی‌مدت ناشی از برقراری رابطه مقعدی است، دشوار بود.

به صورت کلی، اگر افراد اقدامات احتیاطی هم‌چون استفاده کردن از روان کننده و خودداری از مقاربت در صورت احساس درد را انجام دهند، نیاز نیست بی اختیاری مدفوع را به عنوان یک عارضه طولانی مدت ناشی از برقراری ارتباط جنسی مقعدی در نظر بگیرند.

علت علاقه مردان به رابطه از پشت

بعضی از افراد تصور می‌کنند که علت علاقه مردان به رابطه از عقب به دلیل تمایل به جنس موافق در آن‌هاست اما باید گفت که این چنین نیست. یکی از عمده‌ترین دلایل تقاضای مردان به این رابطه، ایجاد تنوع در رابطه جنسی است. بعد از گذشت چند سال ممکن است ارتباط جنسی به امری روتین و تکراری تبدیل شود و افراد برای ایجاد تنوع خواستار رابطه مقعدی باشند. علاوه بر آن با توجه به این که این نوع نزدیکی خیلی معمول و دست یافتنی نیست، ممکن است بعضی از افراد را به خود جذب کند. از جنبه‌های روانی دیگر این موضوع می‌توان به نیاز به تصاحب کامل یک شخص اشاره کرد که فرد تصور می‌کند با این اقدام به آن دست پیدا خواهد کرد.

بعضی از افراد نیز با ایجاد درد در طرف مقابلشان لذت جنسی می‌برند و با توجه به این که رابطه مقعدی می‌تواند همراه با درد باشد از این نوع رابطه لذت می‌برند. همچنین بعضی از افراد به دلیل تنگ‌تر بودن این ناحیه به این نوع ارتباط علاقه نشان می‌دهند. شناخت علت علاقه شوهرتان به این نوع رابطه می‌تواند به تصمیم گیری شما در این خصوص کمک کند.

برقرای رابطه مقعدی، خوب یا بد؟

برقراری رابطه جنسی مقعدی، درصورتی که رضایت طرفین وجود داشته باشد، مشکلی ندارد. برقراری این رابطه می‌تواند خطرات بسیاری داشته باشد، با این حال با اقدامات احتیاطی مناسب، رابطه جنسی مقعدی می‌تواند با عارضه کمتری همراه باشد. برقرای این رابطه بیش از یک بار در ماه توصیه نمی‌شود؛ زیرا انجام آن بیش از یک‌ بار می‌تواند خطرات جدی برای طرفین رابطه داشته باشد.

در این مبحث از مجموعه مقالات سرای مشاور سعی کردیم به بخش قابل توجهی از افرادی که ذهنشان درگیر مساله شوهرم رابطه مقعدی میخواد و نمی‌دانم این خواسته او را بپذیرم یا خیر اشاره کنیم. همانگونه که متوجه شدید، برقراری رابطه جنسی از ناحیه مقعد، در صورتی که با رضایت دوطرف همراه باشد، مانعی ندارد. اما چنین رابطه‌ای باید با احتیاط و در صورت امکان به تعداد دفعات بسیار کم انجام شود؛ زیرا هدف از برقرای ارتباط جنسی رسیدن به یک لذت دوطرفه و استحکام بخشیدن به خانواده است.

معایب ارتباط جنسی مقعدی به مراتب بیشتر از مزایای آن است و گاهی امکان دارد که افراد را دچار بیماری‌های مقاربتی جدی کند که شیوه‌های درمان آن طولانی و گاهی هم غیرممکن است.

تلفن کلینیک روانشناسی

4.8/5 - (10 امتیاز)