شرایط تحصیل در کشور استرالیا

استرالیا سومین کشور بزرگی است که مردم آن به زبان انگلیسی تکلم می کنند، این کشور مقصد نهایی بسیاری از دانشجویان برای تحصیل است .
برخی از ویژگی های برجسته ی تحصیل در این کشور عبارت است از :
۱-دارا بودن معتبر ترین دانشگاه های دنیا
۲-دسترسی به جدیدترین تکنولوژی های آموزشی
۳- برخورداری از امنیت اجتماعی و سطح بالای رفاه
۴-امکان اقامت دائم و اشتغال پس از طی دوران تحصیل
۵-امکان کار برای دانشجویان در حین تحصیل
دانشگاه های استرالیا از اواخر فوریه شروع به کار میکنن و تا اواخر ماه نوامبر فعالیت خود را ادامه می دهند،لازم به ذکر است که ترم تابستانی هم برای دانشجویانی که دوست دارند مدت تحصیلشان کمتر شود در این دانشگاه ها ارائه می شود.
هزینه ی تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برحسب رشته و یا دانشگاه در طول یک سال بین ۱۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار می باشد .
متوسط هزینه زندگی دانشجویی در یک سال ۱۸۰۰۰ دلار می باشد .
همچنین هزینه های رفت و آمد برای هر فرد ۴۰۰۰ دلار است .
در ضمن امکان بورسیه تحصیلی و وام دانشجویی هم برای متقاضیان فراهم می باشد .
کشور استرالیا دارای بالاترین سطح استاندارد جهانی است و نکته قابل توجه این است که هنوز هم تحصیل در استرالیا مقرون به صرفه است.
ویزای دانشجویی اجازه کار تا بیست ساعت را هم در طول هفته به دانشجویان می دهد و این درآمد تنها به عنوان کمک هزینه معاش برای آنها خواهد بود .
دانشجویان بین المللی در استرالیا باید انتظار پرداخت مبلغی حدود ۲۵۰ الی ۳۶۰ دلار را برای اسکان، خوراک، پوشاک، سرگرمی و هزینه ی تلفنی و مسافرت های داخلی داشته باشند .
به طور کلی اگر میخواهید برای ادامه تحصیل به استرالیا بروید برایتان آرزوی موفقیت میکنم و این را در نظر داشته باشید که کارفرمایان از دانشجویانی که در استرالیا درس خوانده اند به عنوان افرادی با تفکر مستقل و استراتژیک و مسلط به زبان انگلیسی یاد میکنند .

5/5 - (2 امتیاز)