تفاوت کار روانشناس و روانپزشک

تلفن کلینیک روانشناسی

برای مشکل خود به روانشناس مراجعه کنیم یا روانپزشک؟

روانشناسی و روانپزشکی هر دو جزء رشته های یاورانه هستند و برای عموم مردم کاربرد دارند و در زمینه های متعددی تفاوت دارند از جمله آن:

کار مشاور روانشناس فقط ارائه اطلاعات، نصیحت و سفارش به مراجعه ‌کنندگان نیست بلکه رابطه حسنه‌ای است که بین متخصص و مراجع ایجاد شده و در طی آن فرد می‌تواند علاوه بر افزایش آگاهی در مورد مسئله و مشکل خود، به خود شناسی برسد و تصمیم درستی درباره نیازهای خود داشته باشد. در حالی ‌که روانپزشک برای بیمارش دارو تجویز می‌کند.

مشاوران با افراد بهنجاری سروکار دارند که در زمینه های متعددی مانند ازدواج، خانواده، فرزند پروری، تربیتی، شغلی و… نیازمند یاری هستند در حالی که روانپزشکان با بیماران سایکوتیک (روان‌پریش) و یا جنون نیز در ارتباط‌اند.

مشاوران بر موقعیت های اینجا و اکنون (زمان حال) مراجعان تأکید دارند در حالی که روانپزشکان با گذشته بیمار نیز در ارتباط‌اند.

زمینه مشکل مراجعان در مشاوره به محیط زندگی و مشکلات بین فردی او مربوط می‌شود در حالی که مسائل روانپزشکی در حوزه روان تنی بیمار است.

طول دوره در مشاوره و روانپزشکی نیز متفاوت است. در مشاوره طول درمان کمتر و در روانپزشکی به جهت بررسی تحلیلی مشکل و سپری کردن دوره درمان این فرآیند طولانی تر است.

مشاوره معمولاً در محیطی آرام و غیر طبی انجام می‌پذیرد در حالی که روانپزشکی در محیطی بیمارستانی نیز صورت می‌گیرد.

شما می‌توانید برای در میان گذاشتن مشکلات و مسائل خود با تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۳۹ بدون پیش شماره تماس بگیرید و از کمک و همراهی مشاوران و روانشناسان متخصص سرای مشاور بهره‌مند شوید.

شماره مرکز مشاوره

5/5 - (9 امتیاز)