مشاوره روانشناسی

اعتماد به نفس

تعریف دقیق اعتماد به نفس

اگر بخواهیم از مشاوره و جلسات مشاوره و روانشناسی بگوییم یکی از ابعاد و زمینه‌های کاری مشاوره، مشاوره فردی است. مسائلی مانند عدم اعتماد به‌ نفس، عزت نفس پایین، یادگیری مهارت‌های ارتباطی، عدم توانایی در نه گفتن و بسیاری از مسائل دیگری که مربوط به خود فرد و عملکرد فرد در زمینه‌های مختلف زندگی می‌شود.

گاهی افراد قادر نیستند که در شرایط مختلف آن‌گونه که هستند ظاهر شوند و از توانایی هایشان استفاده کنند. مقایسه کردن خود با دیگران، نگران بودن از برداشت و نظر دیگران، سردرگمی، نداشتن هدف و انگیزه، دنبال نکردن برنامه‌ها، نگرانی از ظاهر شدن در محیط اطراف و… رفتارهایی هستند که کم و بیش شاهد آن‌ها بوده‌ایم.

اعتماد به نفس به چه معناست؟

داشتن اعتماد به نفس مثبت چه تأثیراتی در جنبه‌های مختلف زندگی‌مان دارد؟

دید و تصورمان نسبت به خودمان چگونه است؟

آیا شناخت دقیقی از خودمان داریم و این شناخت داشتن نسبت به شرایط و ویژگی‌هایمان چه تأثیری در اعتماد به نفسمان دارد؟

تلفن کلینیک روانشناسی

ویژگی های کسانی که اعتماد به نفسشان پایین است

نداشتن اعتماد به نفس یکی از موضوعاتی است که در جلسات مشاوره فردی مطرح می‌شود و فرد با مسائل متفاوتی مانند انگیزه نداشتن، سردرگم بودن، دنبال نکردن مسائل و برنامه‌هایش در زندگی، حساس بودن نسبت به نظر اطرافیان، قدرت نداشتن یا عدم توانایی در تصمیم‌گیری و نه گفتن، نداشتن کنترل بر روی موقعیت‌ها، مشکل در ارتباط برقرار کردن در محیط‌های کاری، دوستانه، خانوادگی و موفق نبودن در روابطش و… بسیاری از مسائل دیگری به مشاوره و جلسات مشاوره روی می‌آورد و خواهان حل شدن مشکل و بهبود یافتن روابطش است. حقیقت این است که تا ما خودمان را باور نداشته باشیم و پذیرش بی قید و شرط نسبت به خودمان نداشته باشیم نسبت به خودمان و توانایی‌هایمان شک داریم و به رضایت درونی نمی‌رسیم.

آیا جلسات مشاوره می‌تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفستان بهبود یابد؟

جلسات مشاوره به شما کمک می‎‌کند تا دید و شناخت درست و مناسبی نسبت به خودتان پیدا کنید ارزیابی صحیحی از توانایی‌ها و نقاط ضعف خودتان داشته باشید و راهکارهایی را برای پیشرفت توانایی‌هایتان و بهبود نقاط ضعف و کاهش اثرات آن‌ها در زندگی‌تان پیشنهاد می‌کند و شما با عملی کردن و پیاده کردن راهکارها در زندگی‌تان باعث تغییراتی در رفتار و شخصیتتان می‌شوید و همین پیروزی‌های کوچک باعث بهبود اعتماد به نفستان می‌شوید.

اگر مدام خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید، شک دارید که از پس کاری برمی‌آیید یا نه، نمی‌دانید که از زندگی‌تان چه می‌خواهید و دنبال چه هستید، نظر و تائید دیگران بر نظر و احساس خودتان اولویت دارد بهتر است که با یک مشاور و یا روانشناس متخصص در این زمینه صحبت کنید تا بتوانید شرایطتان را تغییر دهید. مشاوران و متخصصان ما در مرکز مشاوره سرای مشاور حاضرند تا شما را در مسیر پیشرفتتان یاری کنند.

شماره مرکز مشاوره

4.8/5 - (21 امتیاز)