مشاوره روانشناسی

راهکارهایی جهت کاهش استرس و اضطراب هنگام مسابقات ورزشی

استرس جزیی جدایی ناپذیر از مسابقات ورزشی است. حال در این میان یک مسابقه ورزشی پرهیجان برای ورزشکاران می تواند بیشترین تنش و استرس را در بر داشته باشد. روانشناسان و مشاوران در این زمینه کمک قابل توجهی به ورزشکاران می کنند و با آموزش تکنیک هایی حرفه ای آن ها را هدایت خواهند کرد. اجرای راهکارهایی جهت کاهش استرس و اضطراب هنگام مسابقات ورزشی به ورزشکاران کمک می کند تا نتایج بهتری از مسابقاتی که در پیش دارند، دریافت کنند.

اجرای راهکارهایی جهت کاهش استرس و اضطراب هنگام مسابقات ورزشی

تمرکز کردن

اجرای راهکارهایی جهت کاهش استرس و اضطراب هنگام مسابقات ورزشی مانند تمرکز کردن نقش بسیار مهمی در از بین بردن استرس ها و فشار های وارده دارد. تمرکز بر روی تنفس یا ضربان قلب می تواند به فرد کمک کند.

به نتیجه فکر نکنید

اندیشیدن به نتیجه پایانی مسابقه ورزشی از اصلی ترین عوامل ایجاد استرس و اضطراب است. آزاد گذاشتن ذهن و تمرکز بر لحظه حال نه پایان مسابقه به طور قابل توجهی استرس ها و فشار های یک مسابقه ورزشی را از فرد دور می کند.

افکار منفی را دور بریزید

برخی از ورزشکاران در هنگام مسابقه اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و موجی از افکار منفی آن ها را محاصره می کند. این خود دلیلی بر افزایش میزان استرس و اضطراب هنگام مسابقات ورزشی است.

از نظر مشاوران اجرای راهکارهایی جهت کاهش استرس و اضطراب هنگام مسابقات ورزشی می تواند به افراد اعتماد به نفس بالایی دهد و آن ها را در شرایط مختلف و دشوار یاری نماید. یک ورزشکار می تواند با مراجعه به یک روانشناس از تکنیک ها و ترفند های مختلف رفع استرس و اضطراب مطلع شود و آن ها را هنگام مسابقات بکار بندد. در اینصورت وی گام مهمی در جهت پیشرفت و موفقیت خود برداشته است.

همچنین می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی و حضوری سرای مشاور ، جلسه مشاوره ای داشته باشید. تلفن تماس با روانشناس ورزشی : ۰۲۱۶۶۹۰۰۶۷۰ – ۰۲۱۶۶۹۰۰۶۷۱

5/5 - (2 امتیاز)