رابطه (دوستی) با مرد متاهل

دوستی دختران و زنان مطلقه با مرد متاهل یکی از مواردی است که نیاز به توجه و آسیب شناسی بیشتر دارد؛ چراکه به بنیان خانواده به عنوان عضو اصلی جامعه آسیب وارد خواهد کرد و مشکلات اجتماعی بسیاری در پی خواهد داشت. این نوع روابط با انگیزه‌های مختلفی ممکن است ایجاد ‌شود. در بعضی دیگر از موارد هم به صورت اتفاقی پیش آمده و هر دو طرف بدون خواست خود در این رابطه قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی دلایل ایجاد و آسیب‌های این نوع رابطه خواهیم پرداخت.

علت ایجاد رابطه دوستی با مرد متاهل

بسیاری از خانم‌ها به دلیل کمبود محبت و مشکلات عاطفی وارد این گونه روابط می‌شوند. کمبود محبت تنها محدود به عدم محبت به فرزند نیست بلکه مشکلات میان والدین سبب ایجاد کمبود عشق در فرزندان خواهد شد. توجه و احترام پدر به مادر، به کودک دختر نشان خواهد داد که ارزشمند است و در آینده شایسته عشق و احترام از طرف مرد زندگی‌اش است.

از دلایل دیگر می‌توان به نیاز به تکیه‌گاه و تأمین مخارج زندگی اشاره کرد. بسیاری از خانم‌ها به دلیل نداشتن درآمد کافی و نیاز به سرپناه تن به این نوع رابطه خواهند داد.

 

در سایر موارد نیز این نوع رابطه به دلیل دوستی‌های اجتماعی میان زن و مرد به طور ناخواسته ایجاد خواهد شد. زمانی که افراد چهارچوب‌های مشخصی برای روابط اجتماعی خود نداشته باشند ممکن است رابطه‌شان از دوستی فراتر رفته و جرقه‌های احساسی میانشان ایجاد شود.

علت تمایل مردهای متاهل به روابط خارج از ازدواج

در بسیاری از موارد زمانی که مرد به طور کامل نیازهایش در زندگی زناشویی برطرف نشود، ممکن است به دنبال تامین نیازهایش خارج از خانواده باشد. در برخی موارد نیز مرد متاهل خودش به طور آگاهانه به دنبال فرد جدید نیست اما زمانی که با فرد جدیدی آشنا می‌شود که یکی از خلأهای او را تامین کند به طور ناخواسته به او احساس پیدا خواهد کرد.

در سایر موارد نیز فرد خودش هم نمی‌داند چه می‌خواهد و درک درستی نسبت به رابطه با جنس مخالف نداشته و به دنبال لذت طلبی بیشتر و هوس‌هایش وارد این گونه روابط می‌شود.

آسیب‌های برقراری رابطه دوستی با مرد متاهل

کسانی که با مرد متاهل وارد رابطه می‌شوند باید بدانند که نمی‌توانند رابطه‌ای سالم مانند روابط دیگر تجربه کنند. رابطه‌ای که با دروغ و پنهان کاری باشد، اثرات بدی برای طرفین در پی خواهد داشت که سبب بیماری‌های روانی و فیزیکی خواهد شد. همچنین شما نمی‌توانید هر زمان که می‌خواهید با او تماس بگیرید و او را ببینید که در نتیجه‌ آن نیازهای احساسی شما به طور کامل برطرف نخواهد شد.

اگر همسر مردی که با او ارتباط دارید متوجه رابطه پنهانی شوهرش با شما شود، دچار آسیب‌های روحی فراوانی خواهد شد که در صورت داشتن فرزند به او نیز منتقل می‌شود و آسیب‌های بسیاری برای خانواده در بر خواهد داشت.

رابطه (دوستی) با مرد متاهل

حتی اگر فرد قصد جدایی از همسرش را داشته باشد و رابطه شما به ازدواج نیز ختم شود، مشکلاتی که بر سر راه شما قرار می‌گیرد بسیار بیشتر از حالت معمول خواهد بود. همچنین در بسیاری از موارد مردی که توانایی تعامل با همسرش را ندارد و از مهارت کافی برای حل مشکلات خانوادگی برخوردار نیست، معلوم نیست که در ارتباط با شما هم بتواند رفتار صحیحی داشته باشد و چه بسا در صورت بروز مشکل به جای تعامل و تلاش برای حل مشکل بازهم به دنبال تامین نیازهایش خارج از رابطه با شما باشد.

نحوه بر خورد در این شرایط

اگر در شرایطی این چنین قرار گرفته‌اید بهتر است به جز منافع خود، به فکر منافع خانواده طرف مقابلتان هم باشید و آسیب‌هایی را که به آن‌ها وارد می‌شود، در نظر بگیرید زیرا آسیب‌ به آن‌ها به طور غیر مستقیم بر زندگی شما هم تأثیرگذار خواهد بود. بهتر است به صدای ذهنتان که شما را به رابطه با طرف مقابلتان سوق می‌دهد، گوش ندهید و رابطه خود را با او قطع کنید. اجازه دهید که فرد مقابلتان بدون وجود شما رابطه‌اش را بررسی کند و تصمیم بگیرد. در صورتی که بدون حضور شما رابطه‌شان به جدایی منتهی شد، می‌توانید به رابطه مجدد با وی بیندیشید.

در صورتی که همسر مردی که با او رابطه دارید، بنا به دلایلی موافق رابطه شماست و رضایت دارد، آسیب‌های ناشی از این گونه ارتباط کمتر خواهد شد و در صورتی که خود شما هم مشکلی نداشته باشید می‌توانید به رابطه‌تان ادامه دهید.

اگر در شرایط این چنین قرار گرفته‌اید و نمی‌توانید به تنهایی تصمیم گیری کنید بهتر است که از کمک مشاورین با تجربه در این زمینه برخوردار شوید تا بتوانید تصمیم گیری راحت‌تر و سریع‌تری داشته باشید.

تلفن کلینیک روانشناسی

5/5 - (5 امتیاز)