مشاوره ازدواج

ازدواج با مرد سن بالا

هنگام ازدواج با مرد سن بالا که اختلاف سنی زیادی با شما دارد، باید موارد بسیاری را قبل از آن‌که جواب مثبت دهید در نظر داشته باشید و آگاهانه تصمیم به این کار بگیرید تا بعدا دچار تردید و پشیمانی نشوید. یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که چرا فرد مورد نظر شما تا کنون مجرد مانده است. از موارد دیگر مورد بررسی، دانستن مزایا و معایب این گونه ازدواج است. در ادامه به بررسی موضوعات گفته شده می‌پردازیم.

علت مجرد ماندن

با توجه به بالا رفتن هزینه‌های زندگی و تغییر فرهنگ جامعه، سن ازدواج برای دخترها و پسرها بالا رفته است و در بسیاری از موارد افراد برای دیر ازدواج کردن دلایل منطقی دارند. اما گاهی اوقات دیر ازدواج کردن مردها ممکن است نشان از مشکلات شخصیتی آن‌ها باشد.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود مردها تا سن بالا تمایل به ازدواج نشان ندهند، ایده آل گرایی است. فرد ترجیح می‌دهد که ابتدا از لحاظ مالی و اجتماعی به جایگاه ایده‌ آل برسد و بعد زندگی مشترک تشکیل دهد. برای این افراد معمولا خانواده و ازدواج از اولویت کمتری نسبت به کار و درآمد برخوردار است.

از دلایل دیگر عدم تمایل به ازدواج تا سنین بالا، وابستگی به خانواده و به خصوص مادر است. مادر این افراد معمولا شخص کنترل‌گری است و تحمل جدایی از فرزند خود را ندارد. این افراد آن‌قدر احساس مسئولیت پذیری و استقلال ندارند که بتوانند برای خود زندگی مستقل داشته باشند.

ازدواج با مرد سن بالا

همچنین ممکن است فرد دارای مشکلات روحی و یا سرد مزاجی باشد و نیاز زیادی به برقراری رابطه با جنس مخالف احساس نکند. بلعکس اگر فردی خوش‌گذران باشد و با زن‌های زیادی رابطه داشته باشد، در این حالت نیز ممکن است تمایلی به تعهد و برقراری زندگی مشترک با یک نفر نشان ندهد.

در صورتی که فرد مورد نظر شما یک بار ازدواج کرده و جدا شده و یا همسر خود را از دست داده باشد، طبیعتا موارد فوق شامل حال وی نخواهد شد.

مزایا و معایب ازدواج با مرد سن بالا

از فواید ازدواج با مرد سن بالا با تجربه بودن و پختگی اوست. مرد سن بالا موقعیت‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و در رویارویی با مشکلات تجربه کافی برای گذر از آن‌ها را پیدا کرده است. شما می‌توانید در کنار او سریع‌تر رشد کنید و از نقطه نظر او به مسائل نگاه کنید. همچنین این فرد به ثبات مالی رسیده و بهتر می‌تواند شما را تامین کند. به طور معمول مردی که با همسرش اختلاف سنی زیادی دارد برای این که او را از دست ندهد بیشتر به او محبت می‌کند و حمایت بیشتری نشان می‌دهد.

از معایب ازدواج با مرد سن بالا این است که کمتر می‌توانید یکدیگر را درک کنید و ممکن است دغدغه‌های یکسانی نداشته باشید. همچنین مرد سن بالا ممکن است شما را کنترل کند چراکه در نظرش شما تجربه کافی ندارید. از دیگر معایب این ازدواج این است که تفریحات مشترک کمتری می‌توانید داشته باشید و شاید نتوانید با او جوانی کنید. همچنین توان بدنی شما با یکدیگر متفاوت است و ممکن است او نتواند نیازهای شما را برآورده کند.

تلفن کلینیک روانشناسی

5/5 - (1 امتیاز)