مشاوره ازدواج

مشاوره دوران عقد چه فوایدی دارد؟

آغاز زندگی مشترک دختر و پسر و خانواده آنها را با چالش‌های گوناگونی مواجه می‌کند. در دوران عقد ارتباط آنها گسترده‌تر می‌شود و نسبت به هم و خانواده یکدیگر شناخت بیشتر و عمیق‌تری پیدا می‌کنند و فرصتی می‌یابند تا مقدمات مراسم عروسی را فراهم کنند. مشاوره دوران عقد به زوجین کمک می‌کند از پس این چالش‌ها بر بیایند و این مرحله را با آرامش و بدون استرس پشت سر بگذارند.

دعواهای دوران عقد

دوران عقد برای بسیاری افراد شیرین‌ترین دوران زندگی محسوب می‌شود. زوج‌های جوان سعی در ساختن خاطرات و لحظات زیبا و فراموش نشدنی کنار یکدیگر دارند و می‌خواهند از کنار هم بودن نهایت لذت را ببرند. اما گاهی در کنار این لحظات زیبا و به یاد ماندنی عدم تفاهم و مشکلاتی پیش می‌آید که ممکن است زیبایی و لذت دوران عقد را به تلخ‌کامی تبدیل کند. هر یک از طرفین ممکن است به دلیل ابهام در حرف‌ها یا برخوردهای متفاوت یکدیگر دچار سوءتفاهم شوند. در این صورت یک بحث و گفتگوی معمولی جای خود را به بحث و دعوا می‌دهد. مشاوره دوران عقد به آنها کمک می‌کند تا در آرامش روانی و ذهنی بتوانند فکر کنند و مسائل را در ذهن خود تجزیه و تحلیل کنند و در زمانی که هر دو آرام هستند درباره اختلاف پیش آمده با یکدیگر گفتگو کنند و ناراحتی خود را با دیگری در میان بگذارند.

مشاوره دوران عقد

لزوم مراجعه به روانشناس در دوران عقد

آغاز زندگی مشترک یکی از موقعیت‌هایی است که می‌تواند هر فردی را با چالش‌های جدید و دشواری رو به رو کند. هر فردی با توجه به شخصیت خود و محیطی که در آن رشد کرده است به مسائل و مشکلات گوناگون دیدگاه متفاوتی دارد و به طور متفاوتی برخورد می‌کند. در این زمان به دلیل اینکه هنوز زن و مرد شناخت کامل و کافی از هم پیدا نکرده‌اند، ممکن است ندانند هر کدام از آنها هنگام مواجهه با مشکلات دیدگاه آنها نسبت به آن مسئله چیست، چه واکنشی نشان خواهند داد و یا از چه روش‌هایی برای حل مسئله استفاده می‌کنند. مراجعه به روانشناس در دوران عقد به زوج‌های جوانی که در ابتدای راه زندگی مشترکشان هستند کمک می‌کنند نسبت به این موارد آگاهی پیدا کنند. روانشناس کمک خواهد کرد شناخت زوجین نسبت به خودشان و یکدیگر افزایش پیدا کند، راه‌های سازگارانه و ناسازگارانه برخورد با مسائل و مشکلات را در خود و دیگری تشخیص دهند و بتوانند در صورت لزوم آگاهانه و منطقی تصمیم گیری کنند.

آموزش روش‌های برخورد با همسر

مشاوره دوران عقد روش‌های برخورد با یکدیگر را به زوجین آموزش می‌دهد. زوجین در دوران عقد باید حد و مرزهای ارتباط با یکدیگر را مشخص کنند و انتظارت شأن نسبت به هم را در میان بگذارند. در دوران عقد برخورد زوجین نسبت به هم باید توأم با احترام و فراهم کردن آرامش برای دیگری باشد. دختر و پسر نباید از بیان ناراحتی‌های خود خجالت بکشند. برخی افراد به جای بیان ناراحتی‌ها به قهر کردن یا رفتار نامناسب می‌پردازند. با مشاوره دوران عقد آنها می‌توانند یاد بگیرند هنگام ناراحتی، به جای قهر کردن و برخورد نامناسب، حرف زدن و گفتگو کردن با یکدیگر را انتخاب کنند و به جای دامن زدن بر ناراحتی، در جهت برطرف کردن آن گام بردارند.

تلفن کلینیک روانشناسی

Rate this post