روش مطالعه دروس عمومی

دروس عمومی که توی کنکور میاد عبارتند از :ادبیات، عربی، دین و زندگی، زبان انگلیسی
این دروس تاثیر بسیار زیادی در رتبه شما و قبولی تو یه دانشگاه خوب داره پس توی ۷۵ دقیقه ای که باید به ۱۰۰تا سوال عمومی پاسخ بدین حسابی حواستون جمع کنید.
اول از همه بریم سراغ درس ادبیات: از درس ادبیات ۲۵ تا سوال میاد که شامل قرابت معنایی، زبان فارسی، آرایه های ادبی، معنی لغت، املای لغت، تاریخ ادبیات می باشد.
کنکوری عزیز توجه کن که با مطالعه ی کامل کتاب ادبیات دوم و سوم و پیش دانشگاهی میتونی تو همه ی اینا تخصص پیدا کنی فقط باید واسه آرایه های ادبی و قرابت معنایی کمی خارج از کتاب هم کار کنی و تکنیک های خاص مطالعه شو باید یاد بگیری.
در درس عربی هم ۲۵ سوال دارین که البته عربی برا بچه های انسانی یه خرده فرق داره با بقیه.
پس همون عربی عمومی نظری(یعنی رشته های ریاضی و فیزیک) ۸ تا سوال از قسمت ترجمه واستون میاد که تو بخش ترجمه باید تست زیاد حل کنید و فقط خوندن ترجمه ی دروس کافی نیست و هم چنین تو بحث قواعد هم که اول از همه قواعد کتاب درسی خوب خوب بلد باشید و بعدش برین سراغ تست زنی که خیلی خیلی کمکتون میکنه، برای قسمت درک مطلب که تجزیه و تحلیل صرفی هم از اون میاد، دونستن کلی ترجمه و تسلط رو قواعد میتونه کمک بسیاری کنه.
در درس دین و زندگی هم از آیات کتاب درسی سوال میاد و هم از متن کتاب که واقعا بهتون توصیه میکنم کتاب دین و زندگی سال دوم سوم و پیش دانشگاهیتونو بصورت اصولی بخونید که برای دونستن ریز و درشت صول و تکنیک های یادگیری میتونید با مشاورین ما تماس بگیرین تا بتونید رو تست های دینی مسلط بشید.
درس زبان انگلیسی هم که بهتون توصیه میکنم حسابی جدی بگیرینش، شاید این درس و درس عربی ضریبشون پایین باشه ولی دروس تراز سازی هستن.
زبان سال دوم تو کنکور نمیاد ولی زبان سوم و پیش دانشگاهی لغاتشو بصورت کامل یاد بگیرین و خیلی هم رو بحث قواعد تاکید میکنم که باید خیلی تست بزنید تا روشون مسلط بشید.
اینو بدونین که خیلی که تو دروس عمومی تست زدن بعد از مطالعه ی کامل کتاب خیلی میتونه کمکت کنه.

5/5 - (2 امتیاز)