درمان خیانت همسر

خیانت اینترنتی زن و شوهر، خیانتی با پس زمینه روابط جنسی!

صادق و فریده یک سالی هست که با هم عقد کرده‌اند، چند وقتی است که فریده نسبت به رفتارهای صادق مشکوک شده؛ فریده می‌گوید که قبلا همسرم اشتیاق داشت پیش من باشد، اما این روزها چندان میلی به کنار هم بودن ندارد. هر وقت هم که خانه ما می‌آید سرش توی گوشی است و وقتی ازش می‌پرسم «داری چکار می‌کنی؟ میگه: هیچی!» اما خیلی هم هیچی نیست؛ چون چند وقت پیش که از او خواستم تا چند لحظه گوشی خودش را به من بدهد برای گرفتن عکس، دیدم از طرف یک دختر پیامی آمد که «دوستت دارم عزیزم!» وقتی به همسرم این پیام را نشان دادم، گفت: «من نمی‌شناسمش! پاکش کن، توی یکی از این گروه‌های تلگرامی بودم احتمالا از اونجا اومده پیام داده!» حالا بعد از یکسال دنبال کارهای طلاق هستیم، چون همسرم با دختر دیگری که در تلگرام با او آشنا شده ارتباط دارد و بعد از کلی بحث و جنجال و مشاوره، حالا به این نتیجه رسیدیم که «ما به درد هم نمی‌خوریم!»

خیانت همسر در فضای مجازی

روایت بالا، داستان یکی از افرادی است که برای مشاوره درباره خیانت اینترنتی زن و شوهر به مرکز مشاوره ما مراجعه کردند. با گسترش تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی، امروزه دسترسی به انسان‌ها و افراد مختلف راحت‌تر شده است، علیرغم همه فواید اینترنت، ابزارها و شبکه‌های اجتماعی متاسفانه برخی افراد بی‌توجه به استفاده صحیح از این ابزار، تیشه به ریشه زندگی خود می‌زنند، از نمونه خیانت‌‎های اینترنتی که در بالا به آن اشاره شد موارد فراوانی وجود دارد، حتی خیانت زن به شوهر. برهمین اساس آمار خیانت روز به روز بیشتر می‌شود؛ حالا در این شرایط چه باید کرد؟

خیانت اینترنتی چیست؟

گرچه در گذشته خیانت همسران به یکدیگر از جنس دیگری بود، اما خیانت اینترنتی زن و شوهر، بروز نوعی از رفتار صمیمانه میانه افراد است که بیشتر با هدف میل جنسی صورت می‌گیرد و امروزه به سایبرسکس نیز شناخته می‌شود؛ گرچه در بیشتر مواقع این روابط به سکس نیز ختم نمی‌شود اما آسیب خود را روی زندگی همسران خواهد گذاشت.

چرا افراد به سمت خیانت سوق پیدا می‌کنند؟

خیانت در نتیجه ایجاد برخی زمینه‌ها در افراد به وجود می‌آید که مهم‌ترین آن بحران در روابط زناشویی است. بسیاری از زن و شوهرها به دلیل عدم درک احساسات یکدیگر، در روابط خود دچار اختلال شده و بعد از مدتی، دلزدگی میان آن‌ها به وجود می‌آید. با این وجود نمی‌توان گفت تنها دلیل خیانت، روابط نامناسب زن و شوهر است، بلکه در برخی مواقع ما شاهد بروز برخی اختلالات رفتاری، روانی و روحی در افراد هستیم که به این سمت تمایل پیدا می‌کنند. احساس افسردگی، احساس عدم آزادی یا عدم استقلال، عدم رضایت از رابطه جنسی، داشتن زمینه بیماری جنسی در فرد، تمایل به کسب تجربه تازه، تمایل به بیشتر لذت بردن و مواردی از این قبیل همه می‌تواند زمینه‌ساز خیانت در روابط زناشویی باشد.

خیانت اینترنتی

راهکار مقابله با خیانت اینترنتی در رابطه زناشویی

بی‌تردید وقتی پای خیانت اینترنتی به یک زندگی باز می‌شود، تصمیم‌گیری سخت و دشوار می‌شود با این حال در بسیاری از موارد می‌توان با انجام مشاوره به حل این مشکل پرداخت. همراهی و گفتگوی میان زن و شوهر نیز در این امر موثر است. زن و شوهر باید با هم گفتگو کنند و شرایط خود را برای هم بازگو کنند، از همسرتان بخواهید به صحبت‌های شما گوش دهد، به او بگویید از نظر شما چه چیزهایی خیانت به حساب می‌آید؛ شاید انجام یک گفتگو در یک گروه تلگرامی که تعدادی دختر در آن هستند و گپ و گفت و شوخی با آن‌ها از نظر شما خیانت به حساب می‌آید از نظر همسر شما هرگز خیانت اینترنتی به حساب نیاید. بنابراین باید شفاف اینگونه مسائل را با همسرتان در میان بگذارید. از سویی دیگر از همسرتان بخواهید برای شما از خواسته‌ها و نیازهایش بگوید، شاید این شما باشید که اشتباه می‌کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم اگر دچار چنین مشکلاتی شدید حتما به یک مرکز مشاوره مراجعه کنید.

 

4/5 - (1 امتیاز)