زندگی بعد از خیانت

مشاوره خیانت همسر

مشاوره برای درمان خیانت

با وجود تمام ملاحظات رابطه عاطفی، یکی از همسران مورد بی وفایی قرار می‌گیرد. همسری که مورد بی وفایی قرار گرفته است اغلب از خودش می‌پرسد:

  • چرا برای من؟
  • منی که همه کار برای او کرده بودم چطور توانست با من این کار را بکند؟
  • چطور به خودش اجازه داد به من خیانت کند؟

او هیجانات شدیدی را احساس می‌کند در حالی که به احتمال زیاد چنین احساساتی را تجربه نکرده بود. ناراحتی، خشم، افسردگی، تنهایی و … به او فشار می‌آورد و قدری پریشان و آسیب دیده است که احساس می‌کند از همسرش دل‌زده شده است. در یک لحظه تصمیم می‌گیرد قید زندگی را بزند، در لحظه ای دیگر در پی آن است که زندگی مشترکش را اصلاح کند. او می‌داند جدایی و تخریب زندگی، تأثیرگذاری در روحیه فرزندان، از دست دادن شریک زندگی را برایش به همراه دارد و ادامه دادن به آن نیز، خارج از حد توانش است و روحش را فرسایش می‌دهد.

همسری که بی وفایی کرده نیز همیشه به خود می‌گوید: من همیشه از همسرم محبتی این چنین را می‌خواستم، این تقصیر اوست که به نیازهای من توجه نکرده، من که دیگر چنین درخواست هایی را از او ندارم. چون می‌توانم به نحو دیگری آن را برطرف کنم.

گاهی در داشتن این احساس و حق احساس قائل شدن تردید می‌کند؛ زیرا چندین سال با کسی زندگی کرده و با یکدیگر چیزهایی را به دست آورده‌اند، بعضاً فرزند نیز دارند و نمی‌خواهند تعلقاتشان را از دست بدهند.

راه حل خیانت چیست ؟

  • آیا جدایی بهترین راه حل است؟
  • آیا اصلاً امیدی به بهبودی و رفع اختلاف وجود دارد؟
  • آیا می‌توانیم دوباره باهم ادامه دهیم؟

پاسخ این است که با وجود سخت بودن به اصلاح زندگی، این امکان وجود دارد.

همسر خیانت کار باید مسئولیت کارش را به عهده بگیرد. تکلیف خودش را باید مشخص کند، اگر خواهان زندگی مشترکشان است باید با خود روراست باشد. تنها راهی که می‌توان به ادامه زندگی امیدوار بود، اظهار پشیمانی از کار اشتباه و سپس جبران عمل است.

در این خصوص اولین اقدام جدایی کامل از محبوب جدید است و پذیرش این نکته که این جدایی دردناک است و به طبع ناراحتی، اندوه و دلسردی به همراه دارد.

اگر بخواهید برای آخرین بار، معشوق خود را ببینید یا آن‌طور که شایسته اوست خداحافظی کنید یا با تلفن به رابطه تان پایان دهید یا … فقط کار خود را برای اصلاح رابطه خدشه دار شده مشکل تر کرده اید. یادتان باشد تمام مواردی که در فکر و ذهنتان برای دیدار آخر مرور می‌شود تنها وسوسه ای است که با بها دادن به آن اراده تان سست می‌شود. برای سپری کردن دوران اندوه خود که ممکن است عمیق باشد، می‌توانید از یاری مشاوران و روانشناسان بهره گیرید.

سپس باید نیازهای عاطفی خود و همسرتان را مجدد بررسی کنید. نیازهایی که ارضا کردن آن‌ها باعث می‌شوند در زندگی احساس رضایت و آرامش داشته باشید مانند گفتگو، تحسین، خرید کردن و … در گام بعدی تلاش کنید بر روی اعتماد از دست رفته کار کنید. در مورد مسائل مالی، تفریح و سرگرمی، مسائل شغلی و دیگر مسائل با یکدیگر به توافق برسید، برای آن‌ها برنامه ریزی داشته باشید و تلاش کنید مهر و محبت را بازسازی کنید.

برای آگاهی بیشتر در مورد مسائلی که باید با همسر خود به توافق برسید و چگونگی طرح ریزی درباره آن می‌توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۳۹ با تلفن ثابت تماس بگیرید و با کمک متخصص روانشناس خانواده زندگی شادتر و بهتری را تجربه کنید.

شماره مرکز مشاوره

4.8/5 - (21 امتیاز)