مشاوره روانشناسی

درمان کم خوابی

اگر شما نمی توانید به اندازه کافی بخوابید و اثرات کم خوابی شما را به یادگیری تکنیک های رفع این معضل مشتاق کرده است، به نکات زیر توجه کنید تا با چند راهکار عالی و اثربخش آشنا شوید.

راه کارهایی جهت درمان کم خوابی

  • سعی کنید روزانه کمی بیشتر فعالیت کنید. محققین دریافته اند افرادی که در طول روز تنها ۵ دقیقه پیاده روی می کنند نسبت به سایرین بیشتر احساس خواب آلودگی خواهند کرد.
  • قرار گرفتن در برابر نور تاثیرات مهمی در ریتم خواب بدن شما دارد. اختلال پیش آمده در خواب شبانه با تنظیم میزان نور می تواند به راحتی درمان شود. علاوه بر این، نور زیاد در طول شب به کم خوابی کمک شایانی می کند.
  • هنگامی که ما صدایی را می شنویم، مغز ما هشیار می شود. این زمانی می تواند مشکل ساز باشد که محیط خواب انسان پر سر و صدا باشد. محیط خواب خود را آرام نگه دارید چرا که نویز ها سبب جلب توجه و هوشیاری می شوند.
  • مطمئنا هنگام ایستادن کسی نمی خوابد. بنابراین وضعیت شما می تواند تأثیرات مثبتی بر خوابتان داشته باشد. این موضوع مرتبط به سیستم عصبی سمپاتیک است. سیستم عصبی سمپاتیک کنترل توابع خودکار بدن، مانند ضربان قلب را برعهده دارد. بنابراین، در افزایش هشیاری و مقابله با خواب بسیار موثر است.

درمان کم خوابی

  • کافئینی که در یک فنجان قهوه وجود دارد، در خوابتان اثرگذار خواهد بود. این محرک طبیعی به طور معمول در بسیاری از مواد خوراکی ما مانند قهوه، شکلات و… یافت می شود و در افزایش هشیاری نقش دارد. سعی کنید از رژیم غذایی حاوی ویتامین ب و سبزیجات در طول روز استفاده کنید.
  • به غیر از کافئین، محرک های دیگر به عنوان دارو بخصوص دارو های بدون نسخه وجود دارند که در بی خوابی موثر می باشند. به اثراتی که دارو ها بر روی خواب دارند، دقت کنید.
  • می توانید هنگام خواب در کنار یکی از اعضای خانواده‌تان بخوابید. مشاهده کردن حالت استراحت و خوابیدن دیگران مغز شما را تحریک می کند تا از محیط اطراف خود تبعیت کنید.
  • برای اینکه بتوانید از راهکار های بهتری بهره مند شوید می توانید مشکلات کم خوابی خود را با یک روانشناس در میان بگذارید تا بصورت دقیق تری به یافتن علت و درمان آن بپردازد. در اینصورت شما به صورت ریشه ای مشکل خود را درمان خواهید کرد.

مشاوره با روانشناس جهت درمان کم خوابی

شما هم وطنان عزیز در هرجایی که هستید می توانید به صورت تلفنی مشاوره بگیرید، هم چنین شما عزیزان در تهران میتوانید از خدمات مشاوره حضوری ما بهره مند شوید.

تلفن کلینیک روانشناسی

Rate this post