مشاوره خانواده تلفنی

مشکل با خانواده زن

متأسفانه برخی از خانواده ها تمایل زیادی به دخالت در امور زندگی فرزندانشان دارند و این موجب می شود که به مرور اختلافاتی در میان داماد و خانواده همسر او پیش آید. در واقع مشکل با خانواده زن می تواند دلایل مربوط به خود را داشته باشد. هنگامی که مرد حس می کند حس استقلال او در خطر است مشکل با خانواده زن بیشتر به چشم خواهد آمد و نیازمند مشاوره های خاص خود می باشد.

روابط با خانواده زن را مدیریت کنید

اگر شما جزو آن دسته از مردانی هستید که دچار مشکل با خانواده زن شده اید بهتر است کمی بر روی رفت و آمد ها و روابط تلفنی که با آن ها دارید مدیریت بیشتری داشته باشید. اگر این روابط خیلی کم باشد مطمئنا به مرور رو به سردی خواهند رفت و اگر بیش از حد باشد میزان دخالت ها افزایش می یابد.

استقلال خود را به خانواده زنتان نشان دهید

حس استقلال طلبی در هر مردی به وضوح دیده می شود. هنگام مشکل با خانواده زن باید استقلال واقعی خود را به آن ها نشان دهید. در اینصورت آن ها خواهند فهمید که دخترشان را به دست یک انسان با مسئولیت سپرده اند و این امر موجب می شود که تا حدی از میزان اختلافاتی که با شما دارند کاسته شود.

توقع بیجا را کنار بگذارید

گاهی اوقات توقعات بیجا ریشه در پدیدار شدن برخی مشکلات دارد. توجه داشته باشید که همیشه باید موقعیت ها را در نظر بگیرید و سپس از هر شخص یا خانواده ای انتظار داشته باشید بخصوص اگر این افراد خانواده همسر شما باشند.

احترام و انتقاد هر کدام به جای خود

زمانی که جای احترام و انتقاد از سمت داماد و خانواده عروس جا به جا شود مشکلاتی پیش خواهد آمد که منجر به فاصله گرفتن آن ها از هم خواهد شد. بسیاری از طرفین به جای احترام گذاشتن و محترمانه درخواست کردن برخی از خواسته هایشان به یکدیگر امر و نهی و یا انتقاد خواهند کرد. در صورتیکه انتقاد از هر مطلب ناراحت کننده به بیان محترمانه آن تبدیل شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

با یک روانشناس مشورت کنید

بهترین راه برای رفع مشکل با خانواده زن ملاقات با یک مشاور است. مشاور با بررسی رفتار های شما و خانواده همسر شما مشکلات را ریشه یابی کرده و سعی می کند که راهکار هایی اثربخش را در اختیارتان بگذارد. در بسیاری از مواقع، مشکلات تنها با چند راه حل ساده قابل حل نیست و باید از تجارب یک روانشناس در این زمینه بهره مند شد تا در مراحل بعدی زندگی با چنین مشکلاتی مواجه نشد.

تلفن کلینیک روانشناسی

Rate this post