شرایط تحصیل در اتریش

اتریش یکی از بهترین کشور های اروپایی از بعد امنیت و قانون مداری است به همین جهت زندگی در این کشور راحت و آسوده است. اتریش از جمله کشور هایی است که در سطح اروپا از لحاظ امکانات آموزشی و رفاهی و خدماتی در درجات بالایی قرار دارد، به همین جهت تحصیل در اتریش میتواند یک گزینه مناسب برای هر دانشجویی باشد.
هزینه تحصیل در اتریش در مقایسه با کشور هایی مانند انگلیس، آلمان، فرانسه و  ….. بسیار کمتر می باشد. هدف از تحصیل در اتریش و یا هر کشور دیگری گذراندن دوره های درسی و دانشگاهی در سطح بالاتری می باشد.
مهم ترین نکته برای تحصیل در اتریش این است که زبان تدریس ۹۰% دانشگاه های اتریش به زبان آلمانی است و ۱۰% دیگر از دانشگاه  ها در بعضی از رشته ها به زبان انگلیسی میباشد.
تحصیل در اتریش هزینه زیادی ندارد و هزینه های آن به حدی است که میتوان گفت تحصیل در اتریش کاملا رایگان است. شما دانشجویان عزیز برای تحصیل در اتریش علاوه بر مدارک مورد نیاز درسی باید نسبت به  دریافت ویزا از این کشور نیز اقدام کنید.
نکته ای که برای تحصیل در کشور اتریش وجود دارد این است که هزینه های تحصیل در این کشور صرف هزینه های دانشگاهی نمی شود بکه صرف هزینه های جاری زندگی مثل هزینه های خوابگاهی، خوراک، پوشاک و …. میشود. کسانی که تمایل به کار کردن همزمان با تحصیل دارند نیز تا ۶ ماه اول اقامت این اجازه به آن ها داده نمی شود اما بعد از گذران این مدت با توجه به توانایی های شخص کار به آن ها داده می شود.
یکی دیگر از شرایط تحصیل در اتریش این است که دوستانی که تمایل به تحصیل در هر رشته ای دارند میبایست در همان رشته مورد نظر در کشور خودشان مشغول تحصیل باشند. یعنی برای افرادی که در کشور خودشان (ایران) برای مثال رشته کامپیوتر را میخوانند نمیتوانند برای تحصیل در اتریش رشته متالوژی را انتخاب بکنند بلکه باید در همان رشته خود یعنی کامپیوتر اقدام به تحصیل کنند. در مورد رشته ی پزشکی شرایط کمی متفاوت است و فرد باید آزمون دهد.
دانشگاه های زیر از جمله دانشگاه های معتبر در هر کشوری و هم چنین مورد تایید وزارت علوم نیز می باشند .
۱-دانشگاه وین
۲-دانشگاه گراتس
۳- دانشگاه اینسبورک
۴-دانشگاه تکنیک وین
۵-دانشگاه لوین
۶-دانشگاه بوکو وین
۷-دانشگاه دامپزشکی وین
۸-دانشگاه اقتصاد و تجارت وین
۹-دانشگاه لینز
۱۰-دانشگاه کلاگینفورت

5/5 - (5 امتیاز)