روانشناسی کودک مشاوره کودکان

درمان ترس ، گریه و بهانه کودک در مدرسه

در این مقاله به چند راه حل جهت درمان ترس ، استرس ، گریه و بهانه کودان در مدرسه می پردازیم.

در میان طیف وسیعی از کودکان که ذوق و شوق بسیار زیادی برای مدرسه رفتن دارند، کودکانی هم هستند که هیچ علاقه ای به مدرسه ندارند و یا از رفتن به آن ترس دارند. مشکلات کودکان و مدرسه باید به طور جدی توسط والدین و مشاورین مورد بررسی قرار گیرد تا در آینده سبب بروز مشکلات جدی تر نشود.

اکثرکودکان به دلیل اینکه مدرسه رفتن را دوست ندارند پرخاشگری های زیادی از خود نشان می دهند. مشاهده اضطراب، کج خلقی و گریه هایی که در کودکان هنگام مدرسه رفتن مشاهده می شود، از جمله علائم مشکلات کودکان و مدرسه است.

از آنجایی که نرفتن به مدرسه می تواند مشکلات بسیار زیادی را هم برای کودک و هم برای خانواده او به وجود آورد لذا اهمیت به این موضوع و در نظر گرفتن یک راه حل برای آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مراجعه به روانشناس و حل مشکلات کودکان و مدرسه

در واقع والدین می توانند برای حل ترس کودک خود را نزد یک روانشناس کودک یا مشاور کودک ببرند تا وی بتواند راهکار های مناسبی را برای رفع مشکلات کودکان و مدرسه در نظر بگیرد. از جمله اقداماتی که یک مشاور می تواند انجام دهد به شرح زیر است:

در مرحله اول باید به کودک فهماند که مدرسه رفتن هیچگونه ترسی ندارد و ضرری به او وارد نمی کند. خیلی از کودکان با مشاهده یک مکان جدید به عنوان مدرسه که باید ساعت ها در طول روز آنجا بمانند، از آن هراسانند. یک مشاور به راحتی می تواند تنفر کودک را به دوستی تبدیل کند.

تشویق کودک به یادگیری چیز های جدید و پیدا کردن دوستان بیشتر یکی دیگر از راهکار های کمک کننده یک مشاور برای کودکان است. یادآوری یک آینده درخشان و بدست آوردن شغلی که کودک دوست دارد در آینده به آن دست پیدا کند، او را بسیار تشویق خواهد کرد.

روانشناسان در این باب از والدین نیز کمک خواهند گرفت. حمایت های خانواده نیز نقش تأثیرگذاری بر کودک دارد و موجب می شود تا مشکلات کودکان و مدرسه به نحو مؤثرتری حل شود. والدین با همراهی کردن کودکان خود و همچنین حضور مرتب و با فاصله زمانی مناسب در مدرسه اعتماد به نفس و جرأت کودک خود را بالا خواهند برد.

تلفن کلینیک روانشناسی

5/5 - (4 امتیاز)