تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

پس از اعلام نتایج دانشگاه آزاد که اکثر قبولی های رشته های مختلف در این مرحله اعلام می‌شود، دو مرحله تکمیل ظرفیت برای داوطلبان در نظر گرفته می‌شود، تکمیل ظرفیت مرحله اول در مهر ماه و تکمیل ظرفیت مرحله دوم در بهمن ماه. شرکت در این مراحل تکمیل ظرفیت شانس مجددی برای تصاحب صندلی های خالی دانشگاه آزاد است، برای داوطلبینی که در مرحله اول قبول نشده اند یا به هر دلیلی انتخاب رشته نکرده اند.

البته اگر هم در این مرحله از تکمیل ظرفیت قبول نشدید باز جای نگرانی نیست چرا که ۹۵ درصد رشته های دانشگاهی در سراسر ایران پذیرش بدون کنکور یا بدون آزمون دارند. برای آگاهی از شرایط ثبت نام و رشته های دانشگاهی و ادامه تحصیل در رشته های بدون آزمون در دانشگاه های (سراسری , آزاد , پیام نور , غیرانتفاعی , علمی کاربردی , پردیس های بین الملل و سایر موارد) می توانید با شماره گیری از تلفن ثابت با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۶۳۹ با مشاورین ثبت نام دانشگاه مرکز مشاور تحصیلی سرای مشاور تماس بگیرید.

ترتیب انتخاب اولویت ها ، انتخاب رشته مناسب بر اساس رتبه کنکور و آگاهی از شرایط و امکانات دانشگاه محل تحصیل و سایر موارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکات مهمی که هنگام تکمیل ظرفیت و سوالات متداولی که از مشاوران سرای مشاور پرسیده می شود:

  • چه کسانی حق شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دارند ؟
  • شانس قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی چقدر است ؟
  • تعداد انتخاب ها در این مرحله چند تاست ؟
  • آیا داوطلبین می‌توانند در رشته هایی غیر از رشته ای که در کنکور آن شرکت کرده اند، انتخاب رشته تکمیل ظرفیت انجام دهند ؟
  • اعلام نتایج تکمیل ظرفیت چه زمانی اعلام می‌شود ؟
  • آیا با قبول شدن در مرحله تکمیل ظرفیت ، از ادامه تحصیل در رشته و دانشگاهی که در حال تحصیل هستید (چه آزاد چه سایر دانشگاه ها) محروم می‌شوید ؟
  • نحوه تاثیر سهمیه جانبازان و ایثارگران، سهمیه بسیج و … به چه صورت است ؟

برای مشاوره با کارشناسان انتخاب رشته مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی سرای مشاور می توانید با تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۳۹ تماس بگیرید.

5/5 - (6 امتیاز)